Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-11-06

Sammanfattning av träningsåret

Hej cykelvänner!

Nu tänkte jag göra något galet här. Jag tänkte nämligen sammanfatta träningsåret redan nu. Alltså inte någon sammanfattning på kalenderår som jag gjort tidigare, utan från 1:a november i fjol till sista oktober i år. Alltså ungefär från där vinterträningen börjar till dess att nästa års vinterträning börjar.
Så här har dom 12 senaste månaderna sett ut enligt sammanfattningen från Garmin Connect.

Det säger väl inte så mycket egentligen. Det är bara siffror från min träning. Men, det går ju att jämföra med hur det såg ut föregående år till exempel:

Det blev alltså ungefär 40 timmar mer träning förra året. Den här hösten har ju inte varit min bästa träningsperiod här i livet men imorgon startar å andra sidan träningen inför 2017 och den träningsperioden kan bli riktigt bra. Något som också speglar min höst är viktkurvan:

Som ni kan se så har vikten gått upp snabbt nu igen. Nu gäller det bara att det inte spårar ur med viktuppgången. Kanske kan starten på vinterträningen bromsa uppgången...

Tävlingar jag kört och resultat denna säsong:
Lidingöloppet MTB: 14:e
Billingeracet: 12:a
Långa Lugnet: 41:a
Lida Loop: 80:e
Ränneslättsturen: 49:a
Mörksuggejakten: 38:a
Engelbrektsloppet: 15:e
Finnmarksturen: 10:a
Cykelvasan: 40:e
Bockstensturen: 13:e
Långlopps-SM: 22:a (enbart elit)
Västgötaloppet: DNF
Hackmora MTB-Uphill: 2:a

Ingen höjdarsäsong, inget höjdarträningsår och inget höjdarår överlag. 10:e platsen på Finnmarksturen är årets höjdpunkt resultatmässigt och det var jättekul att ta spurtpris på Cykelvasan och bli tvåa i Hackmora MTB-Uphill.

Siktar på ett uppsving till 2017 års säsong. Nytt upplägg med träningen, mer träning och kanske mer harmoni i livet. Allt blir dock nytt både med träning och livet, så det ska bli intressant att se vad det får för effekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar