Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-11-12

Morgonstund

Vaknade upp till en härlig morgon där soluppgångens strålar trängde fram mellan träden.

Det var kallt när jag vaknade. Kallt och vintrigt ute, men med en stigande sol och temperatur. Nu har temperaturen gått från minus elva till minus sex komma fem på bara en och en halv timme och det stämmer väl överens med väderprognosen för Falun. Skönt det, att det inte ska vara så där kallt hela dagen, eftersom jag tänkt att åka skidor och det är dumt att frysa mer än nödvändigt.

Direkt på morgonen så satte jag barnen vid köksbordet för lite frukost samtidigt som jag tände en eld och tog hand om disken. Nu har även jag ätit en frukost bestående av havregrynsgröt, vörtbröd med ost och ett par pepparkakor för att bli snäll. I natt så sov jag nog åtta och en halv till nio timmar. Rätt så värt och jag måste säga att det känns mycket bättre idag.

Nu ska jag försöka få lite saker gjorda här så att jag kan åka skidor i lugn och ro på eftermiddagen. Har laddat min pulsklocka, laddat min actionkamera och ska väl valla lite skidor och ta fram kläder också. Vi hörs lite senare!

1 kommentar:

  1. 2h mtb idag på förmiddagen. första riktiga "snövägsturen" för mig. Var bara ikull 1 gång! :)

    SvaraRadera