Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-11-27

Hockey, Vita huset och första advent

Hej och godkväll, kära cykelvänner!

Hoppas att ni har haft en bra första advent. Det har jag haft. Den började dock obekvämt tidigt då Filips hockeylag hade samling 08:15 i grannkommunen. Filip hade tre matcher på programmet. Frida, Ebbah och jag såg den första och den sista matchen. Den där andra matchen skippade vi för en fika på IKEA och en supersnabb sväng på Kupolen.

Maxihallen. en halv grad ute och en och en halv grad inne. Så. Jäkla. Kallt!

Filip såg ut att ha bra energi hela tiden idag. Det blev 9-9 mot Borlänge, 11-5 mot Hedemora och 5-10 mot Ludvika. Av lagets 25 mål så stod Filip för 10. Glad som en speleman efteråt, så slutet gott allting gott.

När tjejerna och jag tog vår lilla paus från hockeyn så passade jag på att visa Borlänges egna "The White House" för Ebbah.

Nu på kvällen så har barnen och jag tänt ett ljus, fikat och sjungit lite. Vi var väl inte helt ense om hur man skulle sjunga "Vi tänder ett ljus i advent" så en surfplatta kom fram och med lite stöd från den så tog vi oss igenom ett par julsånger. Oväntat bra adventsfirande faktiskt!

Nu när jag sitter här och bloggar så har jag en irriterande rethosta. Jag som hade tänkt vara frisk nu? En vecka borde ju räcka...

Vad tyckte ni förresten om mitt inlägg i morse? Det från cykelturen i Belgien. Lite väl sen publicering å ena sidan, men å andra sidan så var det länge sedan som jag hade sådär många bilder med i ett blogginlägg.

Nu blir det lite honungsvatten och jobb, vi hörs imorgon igen!

1 kommentar: