Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-11-20

En dag i 't Kuipke

Hej, kära cykelvänner!

Ja, eftersom dagens cyclocross-tävlingar blev inställda på grund av stormen, så blev det en dag i velodromen t' Kuipke istället. Det lär vara första gången på åtta år som dom ställde in en cyclocross-tävling på grund av vädret. Så himla otur för mig då jag hade sett fram emot detta väldigt mycket. Otur också för alla andra, både publik och deltagare, som tagit sig dit för en deltävling i världscupen men fick åka hem tomhänta. Men om det blåser så mycket så tält och staket flyger omkring så är det ändå det klokaste. Visst går det att cykla även när det blåser, men allt runt i kring måste ju också vara säkert.

6-dagarstävlingarna i velodromen var egentligen slutsålda till idag men vi lyckades få tag i biljetter ändå. Dock givetvis utan sittplats idag, så jag har stått upp hela dagen och är nu rätt trött i både fötter och ben. Eftersom det är typ 30 grader varmt i arenan, hög musik och spännande tävlingar så kan man bli rätt trött även som åskådare efter ett sådant här event. Undrar just hur cyklisterna känner sig efter sex dagars tävlande?

Här får ni en smak av stämningen från innerplan:


Mmm...

Lotte Kopecky som dominerade damtävlingarna värmer upp samtidigt som herrarna åker runt på presentationsvarv.

Min nya kompis Sven Nys lyckades också fixa en biljett.

Mark Cavendish och Elia Viviani.

Elia Viviani drar upp tempot åt Ilje Keisse inför baanronde. Alltså ett flygande varv. 6-dagarstävlingar kör i par och i den här grenen så drar en cyklist upp farten och slungar iväg den andre med handen och så tar man tiden på ett varv. Keisse snittade 70,25 km/h men det räckte bara till en andraplats då dom fick styck med en hundradel av De Pauw/De Ketele.

Supersprint. En gren där man först kör spurt vartannat varv och plockar av cyklisten som är sist i spurten. Detta körde dom tills det var sex åkare kvar. Dessa sex fick sedan cykla tio varv och spurta mot mållinjen om vem som skulle vinna.

Fullsatt arena.

Nu sitter jag i detta hotellrum i ett hotell i närheten av flygplatsen. När jag checkade in så frågade han om jag ville ha ett rum med dusch eller med badkar, så nu ska jag gå och lägga mig i badet en stund. Vi hörs igen imorgon!

2 kommentarer:

  1. Inte så illa, bancykling är ju hur häftigt som helst, speciellt med de namnen på schemat :)

    SvaraRadera
  2. Är du i några ekonomiska svårigheter? Behöver du
    ett lån för att starta ett företag, att betala dina räkningar, billån och hotellräkningar ?
    Vi erbjuder lån till människor som behöver hjälp och vi lånar ut till lokala företag, internationella och också på en mycket låg ränta på 2%.
    Ansök nu via e-post: victoriamichaelloanfirm@gmail.com
    Tack
    Tack och Gud välsigne
    Mrs Victoria

    SvaraRadera