2016-11-11

Alternativ träning

Hej och god kväll!

Nu är det "Fredagsmys" här. Vilket innebär att barnen äter godis och jag har kraftiga cravings. Alltså det är så det gör ont i mig men jag märker också att det liksom är själva grejen jag är ute efter nu. Att äta godis. Inte nödvändigtvis för att jag är sugen på själva godiset i sig, utan mest bara att äta godis på fredagkvällen. Om ni förstår vad jag menar? Jag är inne på fjärde godisfria dagen nu.

Fuskar med lite pepparkakor och mjölk. Också gott.

Apropå saker att äta så visade jag ju min frukost i morse. Faktiskt så är samtliga tre mobilbilder från dagen just bilder på vad jag ätit. Så här presenterar jag stolt dagens lunch och dagens middag:
Lunch: vegetariska grönsaksbullar på IKEA.

Middag: Tacos.

Rubriken säger alternativ träning och det är vad jag ska göra en del denna helg. Jag har planerat lite styrketräning, lite löpning och en del skidåkning. Ingenting som jag har ägnat speciellt mycket tid åt tidigare, men inför nästa säsong tänkte jag köra lite alternativt. Fram till 2009 så körde jag inget alternativt alls. Hösten 2009 när jag slutat elitsatsa så sprang jag i någon vecka och sedan åkte jag skidor från jul till Vasaloppet. Åkte sedan lite skidor även inför Vasaloppet 2012, men inte alls lika mycket som inför 2010. Sedan 2012 har jag alltså inte åkt skidor alls, jag har sprungit två gånger i år och då var det några år sedan senast jag sprang. Så jag ser fram emot ganska mycket träningsvärk en tid framöver.

Skidåkningen ser jag mest fram emot, det är ju precis som med cyklingen en trevlig motionsform där man kan njuta av vacker natur och samtidigt träna på ett skonsamt vis. Jag la in skidorna i skidfodralet efter Vasaloppet 2012 och där ligger dom fortfarande kvar...
Styrketräningen ser jag också fram emot, det ska bli spännande att se vad den kan ge för resultat. Jag gjorde lite armhävningar, situps och drog i lite gummiband inför Vasaloppet 2010 men annars så har min kropp fått vara förskonad mot styrketräning.
Löpning är inte roligt alls egentligen. Det enda fina är att det är effektiv träning, men annars så gör det mest ont och går långsamt. I alla fall så är det så för mig.

1 kommentar:

  1. Roligt att följa din blogg, har gjort det i flera år, du är verkligen duktig på att skriva och göra fyndiga och intressanta inlägg! Hoppas du orkar fortsätta,även om det kanske vore bättre för din stressnivå just nu att sluta....!?
    Jag kanske missade det, men skrev du varför du slutat med godis? Det låter ju som en skitbra idé i alla fall, heja! Du verkar vara lite av en sockerknarkare... Men hur ser du i så fall på vörtbröd och pepparkakor och havregrynsgröt med sylt? Mycket socker i dessa också... Men som sagt, jag vet ju inte varför du slutat med socker...

    SvaraRadera