Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-11-04

Åka tåg

Hej vänner!

Nu har vi lämnat Skåne för denna gång. Men jag kommer att komma tillbaka och jag ska cykla där. Det sägs att det typ aldrig är snö där på vintrarna? Så himla orättvist egentligen om man vill hålla på med MTB. Alltså att det är så goda förutsättningar för MTB-träning året om där medan det i större delen av landet är snö och is under flera månader... Å andra sidan så regnar det väl typ hela vintern och blåser konstant så det jämnar väl ut sig lite. Riktig vintercykling i snötäckta landskap kan ju vara riktigt härligt och skoterspår är fint att cykla på vill jag lova. När jag är i Bjärred med cykel så har jag förstått att Järavallen ska köras. Så det är på min lista. Har ni andra bra tips för härlig cykling i närheten?

Idag har vi åkt till gallerian Center Syd i Löddeköpinge, fikat, lekt på lekland och köpt vinterskor till Ebbah. Nu sitter barnen och jag på ett tåg som förhoppningsvis tar oss till Stockholm. Vi har fyra timmar kvar på tåget. Fyra timmar. Jag har hunnit med ett par avsnitt av Casey Neistat, nu är det dags att äta något för barnen och jag ska hugga tag i lite jobb. Egentligen så var det ju en rätt dum tid i mitt liv att starta eget företag, men samtidigt en nödvändighet. Men det har ju varit rätt mycket som krävt mycket tid och energi på sistone så det mesta har blivit lidande. Jobb-jobbet, det andra jobbet, allt som ska styras upp med nya livet å så. Konstant hög stressnivå. Det är så skönt då att ha dom här stunderna med Linda, för hon ger mig verkligen ett lugn som jag behöver. Jag tycker att jag börjar komma ifatt med det mesta också vilket är skönt, det finns dock mycket kvar att göra. Så jag får väl försöka kavla upp ärmarna och hugga i.

Vi hörs igen nästa gång!


2 kommentarer:

  1. Orättvist?! Jag avundas vintercykling med gnistrande snö mellan höga granar, det är lyx :)

    SvaraRadera
  2. Testa Skrylle (Dalby) för teknisk, rolig stig. Genarp för fantastiska långa stigar. Skriv på bloggen nästa gång så tar jag kontakt så fixar jag guide till båda områden.

    SvaraRadera