Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-09-22

Se Crossvegas!

När man är på ridskolan med en 1½-åring...

Hej och god kväll, kära cykelvänner!

Jag tog bilden ovan men sedan släppte jag loss henne igen. Egentligen så hade jag gärna haft Frida kopplad under hela ridlektionen för det är rätt intensivt med henne där springandes åt alla håll och kanter samtidigt som jag ska ha lite koll på Ebbah. Nåväl, alla vi inblandade parter kom ju ur det där med livet i behåll ändå.

Just nu är det paus i hockeyn så jag passar på att blogga lite. 4-2 till Djurgården mot Leksand efter två spelade perioder. Diskmaskinen är igång och tvättmaskinen är igång. Jag har haft en fullsmetad dag, precis som jag också trodde på förhand. Först var det ju ett par möten på jobbet och jag tyckte att dom gick bra bägge två. Efter jobbet så tänkte jag hämta ut mitt hjul från Cykel & Fjäll. Hade dock glömt att ta med mig pengar idag så jag tänkte att jag hämtar upp det på väg mot ridningen. Allt blev sent så jag fick stressa till ridningen istället, helt utan cykelhjul på hjärnan. När ridlektionen började lida mot sitt slut så kom jag att tänka på hjulet igen. Provade ringa mammas sambo, Lasse, för att se om han var på stan eller i närheten. Det var han! Så jag bad honom hämta ut hjulet åt mig så att jag kunde få hem det idag. Åker nämligen iväg imorgon och helst sker ju det innan Cykel & Fjäll ens har öppnat. Efter ridningen så åkte vi förbi Ronyas lägenhet och hämtade en barnvagn, sedan ner till mamma och Lasses hem för att hämta mitt hjul och vidare till Willys för att handla lite.
Kom hem, packade upp och började med maten. Åt mat med småtjejerna (de äldre barnen hade redan ätit) och kunde sedan lägga Frida. Nu har jag ca: fyrtiotusenmiljarder saker kvar att fixa inför imorgon. Det är liksom knappt så jag kan greppa det. Måste nog skriva en lista tror jag så jag får lite koll på läget.

Utöver det jag måste göra (packa för tre barn på Stockholms-weekend och mig själv för en Ulricehamn och Långlopps-weekend samt ta hand om disk och tvätt) så har jag ett antal saker jag gärna skulle få klara idag också. Det är mycket nu!

Ni ska bara veta det att jag hellre har för mycket i mitt liv än för lite, så det är inget gnäll eller klagomål. Bara ett konstaterande.

Om ni inte var så morgonpigga i morse eller helt enkelt hade missat det så streamade UCI den första deltävlingen i cyclocrossens världscup; Crossvegas. Ni kan se både damernas och herrarnas lopp i efterhand nedan:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar