Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-09-30

Promenad och sån skit

Hej och god kväll!

Idag hade jag tänkt att jag kanske skulle köra ett väckningspass. Men jag var ändå inte helt säker... Jag har ju nämligen cyklat två dagar i rad (skräll!) och har en kort och högintensiv tävling att genomföra imorgon. Viktigt med pigga ben då. Var hemma för vård av barn idag vilket inte direkt underlättar möjligheten till att köra väckningspass. Tänkte ändå passa på att köra ett i eftermiddags, så jag satte Frida i vagnen och tog en promenad för att hon skulle somna...

Trodde länge att hon aldrig skulle somna, men plötsligt så hade hon släckt ljuset för sig själv och somnat. Så jag knallade hem, började förbereda för träning, ställde in allt i nya cykeldatorn och installerade mina Vector 2-pedaler samt plockade fram cykelkläderna. När Vector-pedalerna var kalibrerade så vaknade Frida så det var bara att ge upp det där med väckningspass på eftermiddagen.

Alternativet blev då att köra ett nu i kväll men just nu känner jag att jag är för trött och istället ska prioritera vila och sömn före ett sent väckningspass. Ska försöka prioritera lite uppvärmning och kanske till och med ett morgonrull imorgon istället. Loppet är ju bara typ 21 minuter långt, så det gäller ju att vara redo när startskottet går. Så här såg det ut i fjol:


Starten är 13:45 för vuxna, så man hinner ju med mycket innan det är dags... Eventuellt så kanske jag möjligen också springer Hackmora Bergslopp på söndag, det blir ju en syn det om det blir av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar