Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-09-16

10 år idag

På väg hem från jobbet idag så körde jag på sådär lagom hårt i lite drygt 30 minuter. Snittpulsen landade på 86% men jag hade några toppar också. Körde vidare på morgonens tema då jag lyckades jaga en större personbil genom Kvarnsveden och en kortare lycka bakom en skåpbil hann jag också med innan jag kom fram till Stennäset.

Då hade jag också hunnit se en olympisk guldmedaljör också!

Cyklade till dagis där Frida, en vagn och ett par skor väntade och sedan så knallade vi hem. Där stod då Ebbah som nyss kommit hem och väntade.

Planen var att komma hem, duscha lite snabbt och komma iväg till Willys för att handla middag (tacos) och fredagsmys (godis och chips) men någon i familjen hade glömt sina pengar och betalkort på jobbet i Borlänge. Så småtjejerna och jag fick åka till Borlänge istället för att bara handla. Filip var hos en kompis och på hockeyträning och Emily har åkt ner till typ Kalmar på danstävling. Sjukt stor tjej nu.
Hur som helst, det blev ju lite sent det där så tjejerna och jag åt middagen på Max i Borlänge istället...

Jag köpte för första gången någonsin en sallad på en hamburgerrestaurang. Den var väl sådär om jag ska vara ärlig.

Anledningen till att jag åt en sallad beror väl på att det såg ut så här på mitt kontor tidigare idag. Lunchbuffé och sedan detta. Aptiten är tillbaka, skulle man kunna säga.



Idag är det 10 år sedan Ronya och jag gifte oss och varje år på denna dag så brukar vi åka ut till platsen där vi gifte oss för lite picnic och en promenad. Inte i år dock. Vi är ju formellt fortfarande gifta, men nä.. Tänkte faktiskt ändå åka dit med småtjejerna men det blev så mycket annat istället att det ändå inte skulle hinnas med.

Även om vi nu separerar så har vi ju inte haft 10 dåliga år som gifta, tvärt om. Vi har ju faktiskt känt varandra i 12.5 år och fått uppleva mycket fint tillsammans och har nu tre gemensamma barn. Värt att hyllas tycker jag!
Fint ställe det där.

1 kommentar:

  1. Du är cool Henrik och det är bra! Jag har skilt mig efter 26 år som gift, tyvärr är vi inte lika coola. Hoppas du kan hålla i det och att du mår väl!

    SvaraRadera