Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-08-19

Jobb, coachning och sånt


Hej vänner!

I eftermiddag så stod jag på Knutpunkten i tre timmar för att informera om trafiken. Gjorde det i måndags med och då var det fullt ös under dom där tre timmarna. Idag var det desto lugnare och det var inte alls mycket att göra. Sista timmen så ösregnade det också vilket tömde stället rätt rejält.
I måndags när jag var där så kom tidningen så jag fastnade på bild i en artikel:
Foto: Mikael Hellsten. Läs artikeln här: http://www.dt.se/dalarna/falun/lugn-start-for-dalatrafiks-nya-tidtabell

Vill man få uppleva den unika händelsen av att se mig i reflexväst igen så är jag på plats på måndag kl. 06-09 och även på eftermiddagen. Vi räknar med mer att göra då eftersom skolorna börjar, vilket kommer öka antalet resenärer i trafiken rejält. Eventuellt är jag på plats redan efter lunch för eftermiddagspasset, men åtminstone 15:00-17:30.

___________________

Alltså jag skrev ju i onsdags om att jag tänkte ta tag i coachandet och undrade om någon ville ha mig som coach. Alltså gensvaret?!?! Jag hade hoppats kunna få ihop tre. Inom ett dygn så hade jag fyra långtidsbeställningar och några intresseanmälningar. Så jag börjar redan nå mitt tak. Jag vill inte ta på mig för mycket, dels för att jag inte vill jobba heltid med detta utan behålla mitt vanliga jobb. Jag tror också att om man har för många adepter så blir det svårt att göra ett riktigt bra jobb med var och en.

Några timmar innan jag skrev det där inlägget om att bli coachad av mig så fick jag faktiskt ett mejl från en som jag valde att inte träna i år men ändå gav några tips. Personen i fråga tackade för tipsen och meddelade att mina ord hade peppat och hjälpt många gånger under säsongen och att den var riktigt nöjd med hur Cykelvasan som var det stora målet, hade gått. Kul och bra tajming på det mejlet!

Elitcyklisten som jag coachar läser tydligen också min blogg och frågade om den fick skicka in några ord om hur jag skött mig. Det gick givetvis bra och här kommer det mejlet (varning för humble brag):
"Under dessa månaderna som Henrik Öijer har varit min träningscoach har han alltid sett till mitt bästa. Gett mig ett roligt och utmanande träningsschema, precis vad jag behöver för att utvecklas. Har jag haft invändningar eller önskemål har han lyssnat till dem.

Jag började med motivation mycket lägre än vad den brukar vara under våren och har haft mer problem med cyklingen än normalt under dessa månader, men Öijer har peppat, brytt sig och varit ett fantastiskt bollplank. Han har lyckats vända negativa tankar och styrt dem rätt mer än en gång.

Att han skulle kunna lägga ett träningsschema och veta vad som gjorde att utvecklingskurvan går uppåt är ju en del av dealen. Men att han skulle vara så kunnig inom allt som rör idrott, prestation och hälsa har förvånat mig gång på gång. Oftast har han haft svar innan Google."

Ja, det behövs lite sådana där ord ibland och jag tackar och bockar!

___________________

Nu är det dags att lägga Frida. Imorgon kommer svärmor hit och det skulle ju kunna bli hur stelt och konstigt som helst med att ha svärmor till kvinnan jag ska separera ifrån här hemma. Men jag älskar verkligen henne och är övertygad om att det kommer bli bra, om än något mer känslosamt än vanligt kanske..
Planen för morgondagen är att åtminstone Ebbah och jag ska åka till Dössberget på familjedag om vädret är okej.

Har inget riktigt cykelsug, men känner att jag måste genomföra något pliktskyldigt pass för att inte tappa för mycket till jag är piggare på träning och tävling igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar