Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-07-08

Vinst och inlägg på Långloppscupens sida

Hej cykelvänner!

Idag har jag det vunnits i familjen Öijer. Ebbah ville tidigare i sommar vara med i en tävling om en saccosäck från Coca-Cola via en tävling på Willys. Så vi gjorde ett försök och idag fick jag ett mejl om att vi vunnit och kunde hämta den på Willys. Alltså jag visste ju att den var stor, men tänkte att den nog fick plats i baksätet. Istället var vi tvungna att fälla bägge baksätena i bilen och pressa in den...
Nästan inne nu...

Ebbah fick lite blodad tand på det här med tävlingar i vintras när hon var med i en tävling hos Polarbröd där man kunde vinna en ren. Hon älskar ju djur och mjukisdjur och ville så gärna ha en när hon såg en i affären, så jag berättade att man kunde tävla och kanske vinna en. Minns att hon hade två bra förslag till tävlingsbidrag så vi skickade in ett för Ebbah och ett för Frida. Vinst på bägge, så vi fick hämta ut två mjukisrenar. Sedan dess så tror ju Ebbah att man vinner på nästan alla tävlingar man är med i, så det lär väl bli fler framöver...

Den där saccosäcken blir ju perfekt att kolla EM-finalen i, tror att både Ebbah, Filip och jag kan få plats i den.

__________________

Idag kollade jag Eurosport via Eurosport Player, lätt värt 69:- varje juli. Nu för tiden så kan man välja vad som ska visas på tre bildrutor, så nu missar man inte en enda attack då man faktiskt kan följa tävlingen även under reklamavbrotten.
Ni vet hur man, precis som Vacchi och Adamsson, undrar hur det går i tätgruppen eller i den jagande gruppen och så vidare. Nu är det bara att välja någon av dom fem motorcykelkamerorna å så kan man se hur det går i tävlingen där dom befinner sig.

Idag så hann dom första cyklisterna på etappen förbi, men lagom till den jagande "huvudgruppen" kom så föll den uppblåsbara luftkorven som markerade sista kilometern ner och hindrade cyklisterna.
Jag kan inte dom internationella reglerna, men detta kan man läsa i dom svenska tävlingsrelerna:
"Uppblåsbara portaler över tävlingsbanan tillåts endast om dessa är
säkrade så att de ej kan falla ned över tävlingsbanan."
Dom svenska reglerna brukar vara baserade på dom internationella och det kan kanske vara dags för en översyn på detta...

___________________________________

Tidigare idag så uppdaterade jag bloggen på Långloppscupen.se. Skrev ett inlägg där jag sammanfattade Ränneslättsturen och såg också fram emot Mörksuggejakten med lite taktik-fokus. Kika in och läs det!

1 kommentar:

  1. Hey
    Du kan ta emot Tour de France via Astra Satellite Eurosport, ARD eller ZDF free to air!

    Daniel Överum och Bern Schweiz

    SvaraRadera