Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-07-17

Sverigetempot 2016

Sverigetempot är ett randonne-lopp från Riksgränsen till Smygehuk och det brukar köras vart fjärde år. Cyklisterna startade 2016-upplagan igår lördag. Jag är faktiskt riktigt avundsjuk på de som deltar, trots att det var elva timmar regn och kyla inledningsvis... Men jag gillar ju sånt där. Lite i smyg, men ändå. Jag har ju länge fantiserat om att köra från Treriksröset till Smygehuk och Sverigetempot kommer ju ganska nära.

Om man vill inspireras så kan man börja med att kolla hemsidan, sedan Facebook-sidan och då har man ändå sparat det bästa till sist; Instagram. Om man vill se hur långt cyklisterna kommit så finns en tracker-sida också. Världsklass!

Jag har en del semesterdagar sparade, borde kanske plocka ut en dryg vecka och köra igenom det där inom kort. Problemet dock är varken tid eller resurser, det är väl bara så att Ronya av någon outgrundlig anledning inte alls lockas av tanken på att jag ska vara borta så länge för att cykla genom landet...

Här kommer en bild på mig när jag lekte randonnör 2012 och cyklade drygt 600 kilometer genom Dalarnas alla kommuner på mindre än ett dygn:
Cykeln redo för långcykling med dubbla lampor fram och bak, stor sadelväska och en liten väska på ramen innehållandes bland annat godis och ett batteripack för att hålla cykeldatorn levande i ett dygn.

Jag tyckte ju att jag cyklade långt igår, men här kan ni läsa om när jag cyklade min egna #Dala600: http://oijer.blogspot.se/2012/09/min-dalarunda.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar