Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-07-16

Silvbergs gruva

Hej cykelvänner!

Inget blogginlägg igår, men istället blir det nog två idag. Ska nämligen ut och cykla nu och det brukar ju alltid vara kul att skriva om, så det blir väl ett inlägg i eftermiddag/kväll om jag känner mig själv rätt.
Har skissat på en långrunda i Garmin Connect där jag ska passera både Korså Bruk, Ågs bruk och sedan ta mig hem via Bjursås. Det kommer bli mestadels grusväg även om kortare bitar med stig och asfalt också kommer att förekomma. Rundan jag skissat in blir 145 kilometer, men då har jag en skarv uppför ett berg och tillbaka samma väg med i planeringen också. Får se om jag hinner det eller om jag skippar det.

14.4 grader varmt och dimma just nu i Falun.

Igår var vi i familjen Öijer till Silvbergs gruva med sitt blåa vatten. Silvbergs gruva ligger i Säters kommun och om du vill hitta till Silvbergs gruva kan du klicka här. Vackert område! Jag tog givetvis några bilder också, här kommer ett gäng:
Barnen badade en snabbis, men även dom tyckte att det gruvliga vattnet var kallt. Själva botten på gruvan är 220 meter under ytan... Östra Silvbergs gruva består egentligen av flera gruvhål, men vi höll oss till det största. Man har hittat totalt 16 bilar +ANNAT dumpade i dom olika gruvhålen. Människor...


Information om Silvbergs gruva och St Nicolais kapell som ligger precis bredvid och som vi också besökte:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar