Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-07-21

Partempo på Le Peloton

God förmiddag cykelvänner!

I morse kördes ju traditionsenligt ännu en omgång av Le Peloton här i Falun. Såhär i semestertider är bortfallet ganska markant och idag var vi rekordlåga tre deltagare. Det var Jonas "Le Peloton" Pettersson, Stefan "SM i Livspussel" Carlsson och så jag då.

När vi rullade iväg så berättade Stefan att dagens ambition var att sitta på rulle, så det blev helt enkelt partempo med wattmonstret Jonas på Le Peloton idag. När man är så få så betyder det ju att det blir ganska jämnhårt hela tiden och det är liksom ganska få stunder att sitta och frihjula, som man kanske gör i en grupp. Det betydde också att vilan mellan dom tre fartsträckorna blev väldigt kort eftersom vi inte behövde återsamla gruppen. Tyckte att jag höll ihop det riktigt bra idag och det var först på slutet när man kör från Källviken och in mot Kvarnberget (typ sista 2 kilometerna) som Jonas tog över showen. När jag gick upp och drog så tog väl bara Jonas ett djupt andetag eller två innan han körde om mig igen.

Att fota i farten med två kilometer kvar är ganska så jobbigt. Vilan på rulle blev liksom mycket mindre vila än det brukar vara. Å då brukar det inte vara mycket vila på Jonas rulle i vanliga fall heller.

När man kör partempo så blir det ju inte alls samma flyt i åkningen som om man är tre till fem cyklister. Så man får inte riktigt samma fart. Å andra sidan så blir det ju väldigt jämn och hög intensitet hela tiden, så det blir ju helt klart bra ändå.

Jag tog en bild på både Jonas och Stefan vid samlingsplatsen, men den blev tydligen väldigt suddig. Här är vi precis klara med dagsverket (Velodromen till vänster och mataffären på Kvarnberget till höger) och det var dags för mig att vända om och cykla till Borlänge...

Stefan tog förresten en bild som jag blev med på, när vi rullade iväg från samlingsplatsen:

Det blev inga hastighetsrekord eller KOM på väg till jobbet i Borlänge vill jag lova. Rätt krispiga ben...

Ska man tro klockan så blir det buss hem i eftermiddag...

Bra pass, krispiga ben och kände mig helt urvriden när jag kom till jobbet. Helt perfekt! Data för er nördar finns här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar