Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-07-09

Kanonbra väckningspass i Rättvik

Hej kära bloggläsare!

Inte för att skryta alltså, men jag har haft en riktigt bra dag idag och är fylld av positiv energi. Först sovmorgon till nio (tack Frida!), sedan lite frukost i lugn och ro innan jag packade ihop grejerna och drog till Rättvik. Där körde jag ett väckningspass på Mörksuggejaktens bana och det passet gick ju precis så bra som jag hoppats på. Jag körde tre intervaller i sådär lagom hård intensitet. Bra ben och bra flow. En intervall var fem minuter lång, nästa tio minuter och den sista var fyra minuter. Totalt nitton minuter med högre intensitet alltså.

På slutet av passet så tog jag några stilla minuter på en bro för att bara slappna av och insupa lugnet.

Hittade enkelt tillbaka till bilen tack vare att jag hade planerat hela rundan i Garmin Connect, så det var bara att följa strecket hela vägen tillbaka. Så himla värdefullt att kunna göra på det viset. Annat var det förr...

Åkte hemåt, stannade på en mack och köpte en Pucko. Hade ju liksom ingen brådska till något och Pucko är nog rätt bra för återhämtningen, tänker jag. Godis hade jag haft med mig också som jag började äta direkt efter cyklingen. Väl hemma så tvättade jag cykeln och sedan så tvättade jag även rally-Forden när jag ändå var i farten med vattenslangen.

Efter att både cykeln och bilen såg ut som nya så gick jag in och fixade lite mat till Frida och mig. De övriga drog på bio. Efter en dusch av Frida så chillade vi i TV-soffan till hon somnade och då passade jag på att duscha. Följde hela tiden touren via Eurosport Player. Gött att min Xperia Z5 är vattentät så att herrarna Vacchi och Adamsson kunde följa med mig in i duschen också.

Ronya kom hem med Filip och Ebbah och Frida vaknade till liv efter vilan. Nu har vi käkat igen, Ronya är hos en vän och Filip och Ebbah är utomhus och härjar. Snart sovdags för Frida och när hon somnat så ska jag lägga fram allting inför morgondagen. Godiset är slut och jag har druckit vatten, allt känns på topp.

Start- och slutpunkt för dagens väckningspass. Den karaktäristiska bron i Nedre Gärdsjö, över just Gärdsjön.

Kom ifatt några cyklister i slutet på min tiominutersintervall idag. Såg totalt nio cyklister idag!

Här är jag efter avslutat pass på en annan fin bro och fylld med energi inför morgondagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar