Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-07-31

Distanspass, blåbärssylt +ANNAT

Den där killen är ingen man vill möta i en mörk gränd...

Riktigt läcker utsikt i Bjursås idag. Ja, det där landskapet i bakgrunden var väl inte så pjåkigt det heller.

Törnbergs väg.

Älskar det här när man ser en cyklist i fjärran och får något att jaga... Ställde en fråga på min Facebooksida om det var fler som fick lite extra fart med en cyklist framför sig, och det var det givetvis många som fick.

Hej, hur mår ni? Jag mår bra, tack!

Nu är det kväll igen och ännu en söndag och ännu en vecka har passerat. Idag har jag i alla fall fyllt min dag med ganska mycket tycker jag. Inledde ju dagen med fyra timmar, elva minuter och 36 sekunder cykling. Efter lite dusch, mat och återhämtning så fick jag feeling och tog med Ebbah till stan. Där köpte vi hink, bärplockare och en bärrensare. Sedan gick vi ut i skogen och plockade blåbär, första gången jag plockar blåbär i vuxen ålder. Ja, förutom något enstaka bär någon gång då och då givetvis. Kom hem med två kilo bär och jag har nu gjort mitt livs första blåbärssylt. Älskar blåbärssylt!
Hoppas bara att min blev god också...

Efter syltandet så var det väl dags för lite mat igen efter att Emily och hennes kompisar bakat muffins. Efter maten så tog jag med Ebbah till mataffären där vi har handlat lite så att vi ska överleva någon dag till.

Och nu sitter jag här. Ah, just ja. Har tvättat lite kläder också så jag har en omgång att hänga på tork kom jag på nu. Kul!

Mmm... blåbär.

Imorgon är det måndag och ny vecka som gäller. Jag inleder med en vilodag efter fem dagar i rad med träning. Blev ju ett riktigt bra avslut på juli månad och med dagens pass så blev juli den månad av dom tolv senaste som jag tränat näst mest. Bara slagen av april månad. Älskar´t!

Något annat jag älskar är ju min familj och imorgon kommer den andra halvan av den hem igen. Så efterlängtade! Filip har varit på Gotland några dagar hos sin kompis och Ronya har varit i Stockholm med Frida några dagar. Så det har bara varit Ebbah, Emily och jag hemma sedan i fredags. Inte så bara, men ni fattar att det blir lite mer/fler med hela familjen på sex hemma.
Tur då att Emily ska ha två kompisar här på övernattning så det inte behöver kännas allt för tomt...

Dagens träning då? Jo jag försökte hålla lite mer tryck på pedalerna än vad jag gjorde igår, liksom försöka ha driv hela tiden. Hade en svacka ungefär halvvägs in i passet men botade den med en Powerbar och lite sportdryck. Snittpulsen idag blev 140 mot gårdagens 131 och det var ändå med rätt slitna ben så jag tyckte att jag fick jobba rätt hårt för dom där 140. Är förresten ni också sådär så att ni hellre har 140 i snittpuls på klockan/cykeldatorn än 139? Jag hade 139 länge och väl idag, jobbade mig upp till 140, sedan kom svackan halvvägs in i passet och jag kom ner på 139 igen. Med ny energi lyckades jag dock jobba upp mig till ett snitt på 140 igen. Skönt med en jämnare siffra att visa upp...

Nu ska jag ta och hänga den där tvätten, ta hand om lite disk och sedan är det nog dags att sova. Imorgon blir det nog blåbärssylt på havregrynsgröten!

2 kommentarer:

  1. Har nog lite "störningar" kring tid/sträcka snarare än puls. 4:54 är alltså inte godtagbart för ett planerat 5-timmars pass, då blir det ett varv runt kvarteret :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade samma syndrom förr men har på något vis lyckats släppa det där. :)

      Radera