Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-06-06

Summerdayz och begagnatfynd!

Hej kära bloggläsare!

Alltså det här med långhelg var verkligen inte dumt. Speciellt inte när vädret varit så bra som det varit. Visserligen lite kyligt igår, men det var inte så att vi frös ihjäl direkt.

Denna dag började halv sju av att Frida sovit klart. Bara att gilla läget i sådana situationer och igår fick jag ju faktiskt sova nästan till nio. Småbarnen åt frukost och när hela familjen var vaken så åkte jag med småtjejerna till affären och handlade frukost åt oss vuxna. Handlade för över tusen spänn, så det blev lite mer än bara frukost. Efter frukosten så hade frun bestämt att vi skulle storstäda idag. Bara att gilla läget där med och jag hade tjuvstartat med att fixa köket.
Ronya är bra på att städa och höll på med övervåningen när jag underhöll barnen på nedervåningen. Kan ha blundat i några minuter där kring lunchtid också. Fortsatt helt slut som artist med andra ord.

För att jag inte skulle vara sovtrött hela tiden och för att tjejerna skulle ha något att göra så gick vi ut på lekparkspromenad. Passade på att posta ett brev också. Filip hade vid det här laget cyklat till en kompis och Emily satt på tåget mot Stockholm, så dem gick det ingen nöd på.
Lycka är att få vara ute och leka så mycket som möjligt.

Här om dagen så satt jag och kollade på vad det kostar att hyra släpvagn. Vi är med i Stennäsets byförening och vår byförening äger ett par släpvagnar som man kan få hyra riktigt billigt. Ibland behöver man ju en släpvagn.. När jag kollat klart på släpvagnshyror så kommer Ronya och säger att grannen vill sälja sin släpvagn och undrar om vi behöver den. Priset verkade bra och efter lite blocketsökande så tyckte jag att det inte fanns så mycket att tveka på. Så idag köpte vi den.

Inte för att skryta, men... Egentligen är det ju bara för att jag vill skryta, för den där parkeringen lyckades jag med på första försöket idag. Första gången någonsin som jag backar med släp! Nu gäller det bara att vi använder släpet några gånger så har den investeringen betalat av sig.

Någon som behöver hyra släpvagn?!

Vi har faktiskt redan börjat hämta in investeringskostnaden på släpet då vi idag fortsatte vårt begagnatfyndande. Såg nämligen någon som delade en bild på ett hockeymål med skyddsnät bakom på Facebook, tidigare i våras. Vi har ju Öijer Arena här på gården och vi köpte ett ganska stort mål förut till Filip. Men det här var ett riktigt hockeymål och dessutom ingick nätet bakom. Skulle underlätta en del för Filip som då och då missar målet, skjuter över vår lastpallsarg och får gå och leta puckar... Skyddsnät är inte gratis och nya hockeymål i full storlek är inte gratis dom heller.
Så vi åkte väl hem till en OS-guldmedaljör i ishockey för att hämta målet och nätet idag. Fick även med skottplatta, stolpar och stolphållare till nätet så nu är det en glad son som sover där uppe på övervåningen.

Vi rundade av dagen med att, till barnens hysteriska glädje, leka på den stora lekplatsen i Leksand.

Väl hemma så fick jag väl lov att ställa ut målet och ena plattan så att det fick provskjutas lite på arenan också innan läggdags.

Tröttna och belåtna kids som har lagt sig nu. Nu återstår väl bara för mig att städa ihop resterna av oss själva innan jag också kan sova. Ingen träning idag som ni kanske förstår, men jag har faktiskt tränat sex dagar i rad också. Så en vilodag var nog minst sagt på sin plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar