Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-06-23

Snabbaste Le Peloton Falun någonsin

God morgon cykelvänner!

Sitter här i ett hus fullt med folk som sover och mår lite illa av mjölksyrachocken från Le Peloton Falun. Idag blev det den snabbaste Le Peloton Falun som någonsin körts så det är kanske inte så konstigt att benen står rakt ut och visst illamående hänger över mig. Tyvärr så fick jag inte med mig några prestigefyllda STRAVA-KOM, utan andra i gruppen var någon sekund snabbare på dom där segmenten. Men jag var i alla fall med i KOM-gruppen och bangade inte på mina förningar heller denna gång.

Förra gången gick det ju också väldigt fort men då var vi tre starka som var med hela vägen och idag var vi sex stycken, vilket gav lite högre fart men också lite lägre snitteffekt. Jag var lite bättre på att trycka på "lap" denna gång också så siffrorna från varje fartsträcka blev lite bättre än senast.

Sjukt kul med så många snabba cyklister och den dynamik som finns i en snabbt cyklande grupp. Klart värt att kliva upp 04:53 för detta. Frida vaknade för välling då, annars hade jag faktiskt ställt klockan på 05:20.

Startade dagen med lite raketbränsle nere i källaren.

Blöt asfalt och kaos-känsla i benen efter gårdagens styrkeintervaller.

Stort gäng idag. Det brukar tydligen vara så att om det är lite sämre väder så blir fler med. Masar och kullor, ni vet.

Gruppen i Ornäs, efter andra fartsträckan och första selekteringen. Vi höll sedan ihop hela vägen in till Falun även om det sprack lite i gruppen stundtals längs med grusvägen. Initativtagaren och monsterstarke Jonas Pettersson ger oss "The look" innan allvaret drar igång igen. 55-klinga på den mannens cykel...

Fikasugna efter väl utfört arbete.

Grodbakelsen illustrerar känslan sådär efteråt. Fick faktiskt plåga i mig den pga illamåendet...

Data från dom tre fartsträckorna samt för hela passet. Förra gången hade jag högst effekt på sista sträckan men denna gång blev det på fartsträcka två där Jonas P och jag fick ta lite extra ansvar vilket drev upp effekten där. 47.2 i snitthastighet känns ju som en hygglig fart ändå...

Första fartsträckan är ju egentligen lite uppvärmningsbetonad, men det gick ju på rätt bra ändå.
Andra fartsträckan där ska tempot drivas upp och det gjorde det också. Fick köra ikapp förstagruppen en gång efter att en lucka bildats och sedan var festen igång på allvar. Kände mig ändå riktigt stark och det var ju kul att se andra lida så.
Tredje fartsträckan så började jag med att känna mig fortsatt stark. Gruppen sprack av i två tremannagrupper en stund och jag hängde med första gänget. Tyckte allt var under kontroll även här men på slutet av grusvägen började jag känna mig lite mer krispig. Ute på asfaltsavslutningen så finns ett Strava-segment som heter Två lönndryga backar och i den sista där så stod Robert Reyier Österling och spurtade upp. Jag var uppe på 643 watt där på tredjehjul och grinade illa. Men, är man bara med över krönet så hänger man ju med efteråt också...

Kunde gå med runt hela vägen in mot "målet", tog någon extraförning på slutet vilket visade sig bli kostsamt då jag precis mot slutet fick släppa några meter till Jonas P och Robban spurtade förbi precis innan det var över.

Fartfest de luxe.

Jag filmade även denna runda, men det känns lite som om ni sett Le Peloton Falun redan. Om inte så kan ni se filmen från förra veckan här: https://www.youtube.com/watch?v=fdbizNdzo08 Det här var väl det mest spännande från dagens film:


Här har ni rundan på STRAVA:


Här har ni all data via Garmin Connect:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar