Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-06-16

Le Peloton Falun

God förmiddag!

Kom ju iväg på det där Le Peloton Falun i morse och det var givetvis värt alla ansträngningar när jag väl var på plats. Började fixa i ordning cykeln sent igår kväll och monterade nytt fäste för min Garmin Virb XE, så det hann ju bli natt innan jag somnade. Upp i ottan med fyra och en halv färska sömntimmar på kontot och gnugga gruset ur ögonen.

Kläder och sånt hade jag lagt fram dagen innan så när jag väl var på benen gick det ganska snabbt att komma iväg. Hann få i mig en macka också i farten.

Dagens gäng innan första sektionen med full fart.

Alla startar tillsammans men sedan kan man välja om man åker ett lite längre varv i full fart eller ett lite kortare varv i ett mer kontrollerat tempo. På det längre varvet så skulle man kunna säga att fartsträckan är uppdelad på tre separata fartsträckor där viss tid för återsamling finns mellan varje fartsträcka. Efter den första sträckan till Aspebodakorsningen så var alla med så vi rullade igång sträcka två ganska omgående. Efter sträcka två så var vi bara fyra kvar...

Trötta cyklister i Ornäs. Vi väntade ett tag och när vi blivit fem cyklister så drog vi igång igen.

Sista sträckan från Ornäs till Falun bjuder bland annat på 5-6 kilometer smal grusväg längs en gammal banvall och det är på sista sträckan som dom sista krafterna ska vridas ur, om det finns några kvar vill säga.

Jag tycker det gick över förväntan för egen del. Hade jag blivit avhängd innan Ornäs så var planen att vika av mot jobbet direkt men så länge jag satt med i förstagänget så tänkte jag köra på. Det blev faktiskt hela vägen till Falun.

Det kändes inte som om jag var på väg att flyga av någon gång heller även om det såklart var olika grader av stumhet ibland. Men även om jag hade hyfsad kontroll så kunde jag inte riktigt bjuda på några karateförningar utan kände mig mest som en kattunge som kom fram i vinden och viftade lite med tassarna när det var min tur att dra. Hårdast och längst drog Jonas Pettersson och det var också han som tillsammans med Jimmy Bodin och jag var trion som höll ihop sista milen in till Falun.

Nöjd över att ha hängt med hela vägen, tagit mina förningar och dessutom några bonusförningar så var det bara att vända om från Falun och börja bege mig mot jobbet i Borlänge igen...


Jag var lite dålig på att trycka på varvknappen på cykeldatorn, men ungefär såhär såg dom tre olika fartsträckorna ut:
1
Hastighet: 41.7 km/h
Distans: 5.3 km
Snittpuls: 165
Snitteffekt: 260 w

2
Hastighet: 45.1 km/h
Distans: 8.9 km
Snittpuls: 171
Snitteffekt: 261 w

3
Hastighet: 41.1 km/h
Distans: 15.6 km
Snittpuls: 174
Snitteffekt: 295 w

Dagens datasamling:

Finns också på Strava:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar