Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-06-24

God midsommarmorgon!

God morgon och glad midsommar, cykelvänner!

Idag är det ju midsommarafton som ni säkert redan vet och midsommarafton brukar jag fira genom att cykla Solleröloppet. Idag blir det dock inget Sollerölopp, det är nämligen som så att för första gången sedan 1940 ställs Solleröloppet in detta år. Detta på grund av interna stridigheter inom Sollerö IF.
Synd att en av våra riktiga cykelklassiker ställs in och det är bara att hoppas att loppet återuppstår nästa år.

För att ändå hålla fast vid vissa traditioner så bjuder jag på dessa klassiker, trots att jag alltså inte tävlar idag:



Så istället för flera timmars hårt slit i området runt Sollerön/Mora/Orsa blir det en midsommar på hemmaplan. Tur då att vi har midsommarfirande på granngården senare idag!

Fram till dess att det blir midsommarfirande så ska jag passa på att jobba lite här hemma. Hur firar ni midsommar, nu när inte Solleröloppet avgörs?

Igår var vi vid hinderbanan i Vika, ett typiskt bra ställe för barn (och vuxna) att göra av med energi. Jag har faktiskt sedan förra året funderat på en mini-hinderbana i anslutning till Öijer-Arena här på gården. Inget sådär avancerat, men några däck att springa i, någon balansgång och något att klättra över borde väl räcka långt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar