Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-05-15

Långloppsbakis

Tävlingsområdet på morgonen.

Cykeln i startfållan, redo för race!

En tröttare cyklist i omklädningsrummet. Han låg på golvet när jag kom dit och han låg kvar när jag gick därifrån. Men han hade bytt position ett par gånger så han levde i alla fall.

Feberfrossa efter Lidingöloppet MTB och näsblod efter Billingeracet.

Pastan efteråt får 5 av 5 toasts. Precis vad jag ville ha, även om det dröjde till Guldsmedshyttan innan jag började äta den. Saknade aptit innan dess...

Tävlingsbilder: Anders Almhed

Goddag cykelvänner!

Har varit vaken sedan 06:50 och somnade alldeles försent i natt. Inte helt optimalt för sinnesstämningen när jag ändå skulle vara sliten från Billingeracet igår. Men är huvudet dumt så får kroppen lida. Och lida gör den stackar'n idag. 

Igår när jag hade bloggat så tänkte jag "varför skrev jag inte om det och varför skrev jag inte om det". Så jag tänkte skriva om det idag men nu är det blankt i huvudet igen, det är som vanligt alltså. 

Körde ner i diket på Rydslingan igår. Så jäkla klantigt och tröttigt. Då var Axel Lindh med i vår grupp och han väntade faktiskt in mig och drog ikapp mig till gruppen igen. 

Jag filmade inget under loppet, men Michael Olsson hade Långloppscupens kamera på styret. Tyvärr så vurpade han så vi får väl se hur det blev med den där filmen...

Det var visserligen kallt i Skövde igår, men på hemvägen så var det faktiskt en hel del snö längs med vägen. Tack och lov inte i Falun dock. 

Idag körs Skandisloppet MTB. Hade varit grymt att vara med där, men familjelivet är inte riktigt anpassat för dubbelhelg. Igår kväll skulle Ronya på festligheter och idag ska Emily på danstävling och Ronya ska till Stockholm några dagar. Så jag är hemma ensam med dom tre små just nu. 

Igår fyllde Emily femton år också, det här cyklandet gör ju ibland att jag missar saker. Hon hade en bra dag även utan min närvaro och det var ju skönt att höra. När Långa Lugnet körs så fyller Ebbah åtta år. Men då är jag i alla fall bara borta några timmar och inte hela dagen. 

Långa Lugnet är nästa lopp för min del, då ska jag försöka dra nytta av hemmabana och förhoppningsvis göra ett resultat utöver det vanliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar