Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-05-20

Det går upp och det går ner

Ungefär så här långt så såg det lovande ut. Bottenventilen (backventilen) var mycket riktigt trasig, precis som jag gissade! Den var en miljon år gammal, så föga förvånande.
Men sen började det. Slangen var i fel diameter (36 mm istället för 40), men hantverkarna hade passande grejer på lager och åkte och hämtade. Men sen. Vatten i slangen och starta pumpen. Som bara lyckades kräma upp 0.8 bar. Trycket i kranen var ungefär detsamma som när Frida dreglar. Den hade väl antagligen blivit kass av att stå på konstant utan vatten att pumpa?
Så vi ska få en ny pump (den vi hade var ca: ett år gammal bara..). På måndag.

Så, här bor vi i natt. På ett hotell.

Vi överlever väl även detta antar jag.

Innan vi åkte så kom Fredrik Ericsson förbi och gav mig ett signerat exemplar av hans bok, så nu har jag två?!

Frida lät lite friskare nu på kvällen faktiskt, jag känner mig själv rätt seg å så. Men trots vilodag, sjukdag och hemmadag så har jag samlat ihop 9197 steg enligt klockan så det har väl varit en aktiv dag. Tycker att det går åt rätt håll med det här sjukandet, så vi håller tummarna för att det är över snart!

Hann se ungefär 5 kilometer av Giro d'Italia idag också! Tyvärr inte sista 5..

Om ni, precis som jag, älskar resultatlistor så kan ni hitta resultat från Borlänge Tour 2016 här. Idag kördes tempo på XC-banorna som dom tävlar på imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar