Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-05-07

Bilder och resultat från Lidingöloppet MTB 2016

Foton från Är det inte mer? Finns fler på hennes blogg om ni är intresserade.

Ja, alltså. Lidingöloppet MTB idag och målet var att testa formen och få någon form av kvitto på vinterträningen. Tyvärr kan jag rapportera att jag glömde pangpang-benen hemma och kom dit med ett par crazy shit legs istället. Kändes direkt när mastern släppte fri fart att något inte stod rätt till. När vi svängde av asfalten och in på cykelbanan så kändes det ännu sämre. Bilben, tänkte jag och försökte ändå kriga på för att den där dåliga känslan måste ju släppa snart? Inte helt optimalt med ett par timmar i bil innan ett lopp...
Tyvärr var det bara jag som släppte.

Trots att täten körde långsammare inledningsvis i år så tyckte jag att det var jobbigare och efter 14½ minut fick jag släppa iväg tätgruppen på ca: 15 man. Inte riktigt vad jag hoppats på.

Fick sällis av Philip Tuffe Tavell först och senare anslöt flera. Vi blev en grupp med Viktor Ludvigsson, Erik Vrang, Jari Palonen, Magnus Andersson och som en jojo Viktor Junell. Tror inte att jag missat någon?

Tempot var betydligt behagligare i den här gruppen och jag hade plötsligt inga större problem att gå med. Förhoppningen nu var att försöka klå alla i den här gruppen och förhoppningsvis komma ifatt någon som kroknat från täten. Eftersom banan är så snabb i underlaget så är det svårt att göra någonting för att gå ifrån sina konkurrenter, men under sista milen så tyckte jag att det började eldas på rejält. Jag försökte, och lyckades, gå ifrån i någon backe men kunde liksom inte hålla uppe trycket efter backen. Gick ifrån igen och blev inhämtad igen. Även om jag inte kom loss så föll det ifrån folk bakåt. Vi hade redan kommit ikapp en och på slutet kom vi ikapp Mattias Brolin. Det var han, Philip Tavell och Erik Vrang som hängde ihop dom allra sista kilometerna. Erik vurpade tyvärr, Brolin var först med kilometern kvar, jag som tvåa och Tavell som trea. Så blev också placeringarna i mål.

En snabb titt i resultatlistan säger att jag blev 14:e gubbe idag. Här kan ni hitta fullständiga resultat från Lidingöloppet MTB 2016.

Stort tack till Sara som langade åt mig idag! Den där flaskan gjorde ju att det fanns krafter kvar även på slutet i år. Tack också till Saras sambo Linus Jansson som såg till att det blev möjligt.

Efter målgång så kände jag ganska snart att allt inte stod rätt till. Letade upp ett ledigt omklädningsrum för att komma bort från solen. Satte mig på en bänk och fick världens frossa. Satt sedan där och gnällde, stönade och åmade mig ett bra tag. Efter att ha spenderat alldeles för lång tid där inne så släpade jag mig ut till sjukvårdstältet för att se om jag möjligtvis hade feber. 38.4 visade termometern. Det skulle ju kunna förklara den dåliga känslan idag, å andra sidan så kan det ju vara ett resultat av hård ansträngning i värme också. Oklart det där. Just nu har jag 37.9 med en alvedon i kroppen.
Jag var alltså inte mitt allra bäst jag efter målgång där, hoppas att ni som snackade med mig har överseende med detta.

Här är en liten film från Viktor Ludvigssons sadel:


Jag filmade också under loppet. Men av någon anledning så slutade kameran att fungera med väldigt långt kvar till mål, så det blir ingen komplett video från loppet detta år. Just nu håller jag på att ladda upp loppets första 24 minuter på min Facebook-sida. Gilla den, så ni inte missar något!

Edit: här är klippet från min kamera:


Loppet från min Garmin Edge 810:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar