Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-05-23

Äntligen!

Så himla skönt det här var att se när jag kom hem idag. Vi har rinnande vatten i kranarna igen.

Skönt att få vara hemma och känna att vi inte bara är hemma och hälsar på, utan att vi kan bo här och leva ett bekvämt liv med toabesök, möjlighet att tvätta oss samt att sköta disk och tvätt. En familj på sex producerar en hel del smutstvätt kan jag meddela er som kanske inte visste det. Så nu finns det att göra. Vattnet har blivit renare under kvällen men ändå känns det lite tveksamt till att dricka det.

Annars då? Jo, jag känner sedan ett tag tillbaka att tiden inte räcker till. Har ju tid att blogga och sover gör jag ju också. Men det känns hela tiden att det finns en miljon saker att göra och att dagarna bara går i ett. Det är saker som händer precis hela tiden. Hetstempo på jobbet (det tycks aldrig bli lugnt där), fullt ös här hemma och ett hus som skriker efter omtanke. Gräset ska klippas. Och så vidare.

Kanske bara är jag som inbillar mig, men min uppfattning är att jag hela tiden är på väg till något och det alltid är bråttom och det alltid är tusen andra saker som också väntar på att bli gjorda.

Idag hade jag tänkt vara effektiv och markera en del av Långa Lugnets bana medan Ebbah hade cykelträning. Men istället blev det kasst väder och ett gott snack, så jag skippade att hetsmarkera en bit. Istället så ska jag nu imorgon markera samtliga av mina 8 kilometer av banan. Ändå värt med en paus under Ebbahs träning.

Hennes träning blev blöt och skitig. Givetvis så älskade hon det!

Jag är fortfarande inte frisk. Har sagt till några att jag nog kanske kan träna imorgon igen, efter sex sjukdagar. Men nu har jag haft en jäkla hosta under kvällen. Blir så trött på det där. Långa Lugnet på lördag ju och det ser ut att bli Öijer-väder inför loppet! Så jäkla surt att inte kunna komma till start med superform när det är hemmabana och verkar bli både blött och hyfsat kallt.

4 kommentarer:

  1. Du tror inte att din fysiska sjukdom kan ha att göra med det du skriver i inlägget, att du känner att tiden inte räcker till? En slags inneboende stress låter det som. Var rädd om dig, rätt var det är har du gått över gränsen, in i den beryktade väggen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror absolut att den bidrar till sämre immunförsvar och att när jag väl blir sjuk så tar det längre tid att bli frisk igen. Å andra sidan så har mina barn också varit sjuka i ungefär en vecka, så det kanske bara är en envis förkylning (som vanligt i mitt fall..).

      Radera
    2. Det jobbiga svaret är att du nog borde skala ner och prioritera dig själv. Det enkla svaret är att jag kan hjälpa dig att klippa gräset så är det iaf en grej mindre som måste göras.

      Radera
    3. Jo, jag vet själv och har funderat på vilka skal jag bör ta bort först.. När det gäller gräset så står jag annars och balanserar mellan några får eller en robotgräsklippare.

      Radera