Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-05-19

Ah, fy fan... (egen brunn)

Hej vänner!

Eftersom jag var hemma idag så lät jag också Frida vara hemma. Älskar ju att vara med mina barn och jag tycker att vi har setts för lite på sistone. Filip och Ebbah behövde inte vara på Fritids heller utan dom kom hem strax efter ett. Så det har varit rätt så full fart här hemma.

Tyvärr så har vårt system som förser huset med vatten ballat ur, igen. Det här med att ha egen brunn har ju sin charm... Det började egentligen igår med att trycket var lite dåligt i kranen, men bara lite dåligt. Det var liksom helt okej. Men så i morse så var vattnet missfärgat. Hm... Trycket i hydroforen bra, pumpen fungerade. Aja, vi köpte vatten på affären på eftermiddagen och vi kunde ju i alla fall spola toaletterna. Till nu i kväll. Ronya hade ringt rörmokaren som kan komma imorgon men plötsligt så gick pumpen konstant och trycket i hydroforen var väldigt lågt. Pumpen lät lite konstigt också så jag stängde av. Varpå då trycket försvann och det lät som om vattnet i systemet liksom rann bakåt.
Ska bli intressant att se vad det är, gissar att det har med något filter eller någon backventil att göra. Något måste liksom ha kladdat igen känns det som. Men vad vet jag?

Frida har jag lagt för natten och Ronya tog resten av barnen till min mamma och Lasse för tandborstning och toabesök. Lite ironiskt att himlen öppnade sig när dom skulle åka iväg, så utanför huset finns det nu gott om vatten men inne går det torrt... Jag passade faktiskt på att fylla ett par hinkar vatten, så nu kan vi "spola" i toaletten ett par gånger imorgon bitti.

Utöver att svära över vattensystemet så har jag varit med Ebbah på ridning också. Ronya var dels på utbildning men hon är också så allergisk att det är omöjligt för henne att vara med och någon vuxen måste alltid vara med. Så jag fick samla kraft och vara med.

Ett av dom få orden som den här tjejen kan är "bulle".

Ebbah skriver på för ridskolan för ännu en säsong.

På väg hem från ridskolan så såg jag en grupp MTB-cyklister, kände inte igen någon och undrade först vad det var för ett gäng. Kom sedan på under bilresan att det ju var Friluftsfrämjandet MTB som körde torsdagstur.

Det man inte har i kranen får man ha i korgen...

Hade tänkt att jag idag skulle ha tid att se lite cykel på TV då jag har missat i princip ALLT utom lite av tempot på Girot. Har dock inte sett en sekund cykel idag, varken på TV eller dator...

Aja, vi kanske inte har något vatten just nu, men vi har tack och lov internet i alla fall!

2 kommentarer:

  1. Mathias Storås19 maj 2016 kl. 22:15

    Trasig bottenventil (backventil) nere i brunnen. Mvh rörmokarn ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då är jag inte helt ute och cyklar...

      Radera