Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-04-28

Video från Lidingöloppet MTB

Hej vänner!

Nästa vecka (7:e maj) är det dags för Lidingöloppet MTB och dom skrev igår på sin Facebook-sida och tipsade om min video från loppet i fjol. Ska du köra loppet eller bara vill se hur tävlingen gick till för min del så kika gärna. För er som ska köra loppet kan det ju vara nyttigt att se hur banan ser ut.


Jag hoppas kunna köra loppet även i år. Vill verkligen få ett lopp i kroppen innan Långloppscupen drar igång med Billingeracet. Skulle vara kul att kolla på EM i MTB också, som ju är samma helg som Lidingöloppet MTB. Samtidigt så ska min fru vara på discodans-SM med Emily den helgen, så jag har lite logistik att lösa där för att något ska bli av överhuvudtaget.

När vi ändå är inne på video-tema så påminner jag er om att se serien Gympaläraren med Kalle Zackari Wahlström. Se alla sju avsnitt, dom finns här:
http://www.svtplay.se/video/7908681/gympalararen/gympalararen-teckensprakstolkat-avsnitt-7
För er som vill ha extramaterial på temat så kan jag rekommendera podden Tyngre Träningssnack avsnitt 23 med David Berglind. Det är David som är forskaren som Kalle ibland pratar med om hur illa ställt det egentligen är med dagens ungdom. I podden så fokuserar dom på fysisk aktivitet med fokus på barn och ungdomar.

1 kommentar:

  1. Ingen mtb-propaganda direkt. Nästan så att cykelvasan räknas som "stökig" i jämförelse

    SvaraRadera