Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-04-02

Vi är tillbaka

Vilken match, va?

Den mellan MoDo och Leksand igår alltså. Leksand har verkligen rest sig när de varit som mest uträknade under hela säsongen. I november låg dom ju sist i Allsvenskan och jag tänkte att dom kanske kan skärpa till sig och slippa kvala neråt. Sen lyckades de bli fyra i serien. I kvalserien så förlorade de första matchen och var uträknade, förlorade senare en till match och var ännu mer uträknade. I sista matchen var de tvungna att vinna med fyra mål mot Mora och vann med 6-0. Helt sjukt bara det.
Leksand förväntades sedan få stryk mot Tingsryd men vann väl det där ganska komfortabelt. Slutligen så var det då kvalet mot MoDo som började 0-5 och 0-4 i dom första matcherna. Leksand totalt uträknat igen. Meeeeen, igår blev det vinst i sjunde och avgörande matchen. Leksand låg under med 1-3 och MoDo var bästa laget. Leksand, som ytterligare en gång var uträknade, lyckades ändå kvittera i sista minuten och vann sedan i sudden. Ah, sjuk säsong och nu är alltså Leksand klara för SHL. Redan nu. Hoppas laget och organisationen är redo!

Måste passa på att säga att jag lider med MoDo. Detta klassiska lag som verkligen borde höra hemma i SHL, hoppas dom studsar tillbaka snabbt. En annan jag lider med är Hannes Salo, generöst ändå av Janos att erbjuda sig att betala för det...

Igår så cyklade jag hem från jobbet. Kände mig som skuggan av mitt forna jag.. Hö-hö.

Gjorde hempendlingen till ett effektivt träningspass genom att köra åtta stycken spurter om 30 sekunder. Svinjobbigt och välbehövligt. Eftersom man inte sopat några cykelbanor här i Falun-Borlänge så måste jag cykla typ 8 kilometer längre än jag gör om jag tar kortaste vägen. Igår gjorde det ju inget eftersom jag behöver all träning jag kan få, men lite drygt ändå att behöva ha det så.

Det här med att jag kände mig så dålig när jag skulle köra Kompiskampen har jag funderat lite på och kollat bakåt i "träningsdagboken" för att hitta svar. Här är två förklaringar till att jag kanske inte var riktigt lika bra i slutet på mars detta år, som jag var förra året:
- förra vintern var jag frisk från mitten av december, i år var jag förkyld i januari och magsjuk i början av mars.
- från 1:a januari till 1:a april så har jag tränat 15 timmar mindre i år än i fjol, då är det också skottår i år.
- dagsformen kan ju vara dålig ett par dagar.

Söker inte ursäkter här, utan försöker hitta svar. Nu ska jag dock bli bra satan i april så sen ska ni få se på maxtjuga!

Jobbpendling med spurt-data:

2 kommentarer:

  1. Inte var det varmt här i falun :( .
    Så vi hoppas ni får det varmt fort ;)

    SvaraRadera
  2. Kan du inte skriva en bloggpost om ditt pendlande? Hur löser du det praktiskt med kläder och andra saker man behöver ha med till jobbet.. Och har du allt redo på morgonen när du går upp, äter du frukost?
    Vad har du för pepp att sätta dig på cykeln tidigt.. ja allt som hör din pendling till :)

    SvaraRadera