Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-04-06

Önska ett inlägg


Hej vänner!

Kväll nu och vissa av er går väl och lägger er antar jag. Själv har jag lite kvar på programmet innan jag lägger mig. Bilden ovan är inte ny, men jag tror inte att jag har publicerat den innan så den får duga i brist på annat bildmaterial.

Jag tar ju annars bilder varje dag med min mobil, har gjort i många år även om jag givetvis inte fotat på precis alla dagar. Men det brukar bli några bilder nästan varje dag i alla fall. Idag har jag fotat en bild på en hamburgare med 904 gram kött som man får gratis om man äter den på mindre än 17 minuter, en bild på Jonas Ahlstrand på Willys-parkeringen, en bild på en lapp och en bild på Frida som rotar bland sina leksaker.
Brukar ni också fota saker ur er vardag med mobilen? Ibland tar jag kort på saker jag ska komma ihåg också, tycker det är rätt smidigt. Är det väldigt viktigt så tar jag en bild och mejlar bilden till mig själv. Då kommer jag liksom inte att glömma det eftersom inkorgen alltid gnager i bakhuvudet så länge den inte är tom.

Är väl minst lika trött som igår egentligen. Men idag ska jag träna, har peppat mig halva dagen för det här. Jag vet ju att jag blir piggare och mår bättre av att träna, så det är dumt att låta bli.

Nåväl, för att använda mig av rubriken också. Jag tänkte att ni skulle få önska ett inlägg om ni vill? Alltså att ni skriver en kommentar med vad ni skulle vilja att jag skrev ett blogginlägg om och sedan så väljer jag något av era förslag att skriva om. Om du tycker att det låter intressant så kan du väl lämna en kommentar med ditt önskemål?

Ni får förresten lämna en kommentar även om ni inte önskar något. Kommentarer är bland det bästa jag vet!

10 kommentarer:

  1. Det är kul att läsa om tillbakablickar från förr, spinkiga parkpre ramar och sånt.

    SvaraRadera
  2. Hur går tankarna om att sammanställa Faluns alla fina mtbstigar? Det finns ju tusen olika appar för det men det skulle vara smidigt att samla allt på ett ställe där alla kunde bidra. Med betygsättning, bilder mm.

    SvaraRadera
  3. Med all din erfarenhet (fint ord för gammal) så hade det varit intressant om du kunde dela med dig lite av taktik vid tävlingar.

    SvaraRadera
  4. Kanske lite om kläder och utrustning.
    Och hur mycket godis du konsumerar ;)

    SvaraRadera
  5. Kanske lite om kläder och utrustning.
    Och hur mycket godis du konsumerar ;)

    SvaraRadera
  6. Om din pendling! Hur du löser allt praktiskt med kläder och eventuell matlåda tex.. Hur du peppar dig själv att dra iväg på morgonen ☺

    SvaraRadera
  7. Jag skulle vilja veta lite mer om watt, ftp o liknande. har man nytta av detta? hur kan man mäta detta utan att köpa utrustning för 10000-tals kr? mm

    SvaraRadera
  8. Jag vill höra mer om dina tankar kring taktik på tävlingar. T.ex. hur hårt du går ut och och hur länge du är beredd att gå på rött för att hänga med täten. Hur mycket kraft tycker du man kan offra i starten för att komma med en snabbare klunga? Hur fungerar samarbetet och taktikkörningen i en klunga som inte fajtas om pallplaceringar? Jag har sett alla dina filmer från långloppen 2015 många många gånger i vinter och det tycks som det är ganska sällan som du kör riktigt hårt (undantaget är väl när du bryggar upp till täten på mörksuggan), och det har gjort att jag börjat fundera på hur du/ni tänker där framme.

    Det verkar också som att toppcyklisterna har ett hyfsat gott samarbete i loppen trots att de i slutänden kommer att köra om pallplatserna. "Offrar" de sig bara för att hålla undan från de lite långsamma klungorna eller har de så mycket överkapacitet att de kan dela på dragjobbet utan att behöva förta sig särskilt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. +1 på dessa frågor! Väntar ivrigt..

      Radera