Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-04-08

Nytt personbästa!

Ettor. Ångesten och illamåendet är påtagligt. Det är en sådan fruktansvärd intervallform, den värsta jag vet.

Men, det går ju lite lättare att genomlida det när jag känner att benen är med mig. Och det var dom igår.
93.6 rpm x 5,2 kg = 486.72 Monarkwatt i snitt på mina tio intervaller.
Det förra personbästat var på 478.5 Monarkwatt och förra vintern toppade jag 464.5 Monarkwatt. En ökning med ungefär 22 watt på ett år alltså när det kommer till enminutsintervallerna. En klar ökning i ett av mina fokusområden denna vinter. Kul att se!

Extra kul är det förstås att ta personbästa i en period då det mest känts tungt och att det dessutom kom med en nattsömn på 3 timmar och 26 minuter gör det inte sämre.
Ganska många brukar ju annars tro att om man sover dåligt en natt så blir man mycket sämre, men så är det faktiskt inte. Det finns ju ganska många som sover lite sämre innan ett viktigt lopp och tror då att de kommer prestera sämre bara för att de fått en natt med lite sömn. Så länge som det bara rör sig om en eller max ett par nätter så gör det inget. Om någon sover dåligt en natt och sedan presterar dåligt så beror det nog snarare på att personen i fråga går in i loppet med inställningen att den kommer att prestera dåligt. Ta det lugnt och prestera på topp, även utan en massa nattsömn! Det är om du sover dåligt under längre perioder som din prestationsförmåga försämras.

Nu ska jag förhoppningsvis ha klarat av nattpassen för ett tag framöver och kan sova lite bättre igen. I natt blev det 5 timmar och 45 minuter och det är ju ett steg i rätt riktning i alla fall.

3 kommentarer:

  1. Fin ökning!! Det lönar sig visst att slita på :-)

    SvaraRadera
  2. Mathias Thunmarker8 april 2016 kl. 08:43

    Är roligt att läsa din blogg och su hur det går för dig som kämpar på så bra så man själv får motevation i bland

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat! Det stämmer det där kring sömnen, att sova dåligt en eller ett par nätter gör absolut ingenting, en arbetsterapeut hade en lång utläggning om det där för mig en gång för att få mig att inte panika om jag inte kan somna.

    SvaraRadera