Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-04-01

Jobbigt men nyttigt att misslyckas ibland

Hej och godmorgon!

Igår gjorde jag ju ett mindre bra försök på Kompiskampen. Kände mig svag redan innan, alltså som att något var fel ungefär. Det höll sedan i sig till sena eftermiddagen faktiskt men sedan mot kvällen så blev det bättre. Så jag tänkte att det var väl lika bra att slänga in ett nytt försök på Kompiskampen då?! Skam den som ger sig, liksom.

Så trött och jävlig så vevade jag igång testcykeln klockan 23:37 igår. Värmde upp och hade inledningsvis en rätt kass känsla i benen, även om den blev något bättre under uppvärmningen.

Körde igång min tjuga, kände snabbt att benen inte var på topp men att det kanske skulle gå ändå. Nu hade jag inte ställt in siktet på nytt personbästa denna gång, utan ville bara vara jämn med februaris notering. Men, efter 9:33 så gav jag upp på 345.8 watt. Kändes ju rätt bedrövligt om jag ska vara ärlig.

Nåja, livet står ju inte direkt och faller med att jag inte genomförde Kompiskampen 2016. Men den här dåliga formen jag är i vill jag ju inte ha kvar allt för länge. Tur då att det är många veckor kvar till min säsong drar igång och att sådant här brukar vara övergående. Ibland behövs några dåliga dagar för att ruska om en och få en att vakna till lite. Nu är det liksom dags för skärpning på alla plan. Lite så känner jag.

Dåliga perioder har jag ju varje år, inget konstigt med det. Det vore ju faktiskt snarare konstigt om en person aldrig hade några dåliga dagar.

För att straffa mig efteråt (och lite för att få mer träningstid) så körde jag 400 Monarkwatt till utmaning efteråt. Det höll jag i 2:45. Där fick jag! Nu böjar resan tillbaka till toppform igen och antagligen så kör jag en maxtjuga igen i april bara för att ge mig själv revansch.

-----

I kväll är det match igen. Sista och avgörande matchen mellan Leksand och MoDo. Det var nog få som trodde att det ens skulle bli sju matcher, nu har Leksand allt att vinna och MoDo allt att förlora. Oavsett hur det går så har ju Leksand gjort en fantastisk säsong. Jag hoppas verkligen att dom tar chansen i kväll och lyckas besegra MoDo. Vi hejar från TV-soffan denna gång då vi inte hinner med en resa till Ö-vik, men såhär såg det ut i förrgår:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar