Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-04-20

Har jag förstört min rygg nu..?

Alltså. Jag skulle ju köra testcykel igår. Det vet i alla fall ni som läser alldeles för ofta på den här bloggen... Eftersom Garmin-pedalerna satt på min racer så skulle jag ju flytta dom till testcykeln innan jag började träna. Det blir nämligen så mycket lättare att cykla med pedaler på cykeln. Hur som helst, den ena pedalen satt ganska så jättehårt så jag kom på den briljanta idén att ställa mig lite krokigt över cykeln och trycka till verktyget med ena foten för att få lite mer kraft. Tryckte till rejält varpå det brakade till i ryggen.
Låtsades som att det regnade och att det där nog inte skulle göra ont. Men så kom det krypande en härlig smärta i ryggen. Satte mig ändå och körde testcykel. Varje tramptag gjorde ont på ena sidan av den nedre delen på ryggen.

Bra jobbat, Henrik!

Man kan göra allt rätt under hela vintern och sedan halka i badkaret och få hela säsongen förstörd. Snubbla på en trottoarkant eller vad som helst. Det krävs så lite. Nu har jag inte direkt fått säsongen förstörd, jag kom bara att tänka på hur lätt det kan gå snett. En liten dum grej räcker. Igår gjorde jag en dum sak som gav mig lite ryggont. Ryggont är sällan något optimalt för idrottande så jag tänkte bli av med det omgående.

Fick i alla fall ihop drygt tio minuter hårdkörning med 326.4 Monarkwatt, vilket motsvarade 357 Garminwatt. Inte för att skryta, men det kändes faktiskt ganska så bra i benen också. Snittpulsen landade på bekväma 86% av max och den högsta pulsen jag kom upp i var 89% av max. Det borde finnas mer att ge.

Kanske är dags för att köra en sådan där maxtjuga igen?! Jag skrev ju i slutet på mars om att jag skulle köra en någon gång i april.

Nu på morgonen ska jag skjutsa Frida till dagis och sedan åka till jobbet. Ikväll tänkte jag träna. Det blir nog testcykel igen, men nu sitter i alla fall pedalerna redan där. Vi hörs lite senare, puss och hej!

2 kommentarer:

  1. Fett drygt, jag knäckte min rygg under skidåkning för 5 år sedan och den knäckningen sabbar för min cykling än idag :/ Men nu ska vi inte måla nå fan på väggen, men tycker du ringer till vården och kräver magnetröntgen. Överdriv smärtan om så krävs! Bättre utreda med en gg.

    SvaraRadera