Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-04-27

Dagen i bilder och tempopendling

Har fått en leverans från en sponsor till jobbet, jättekul!

Käkade en vegansk BBQ Sandwich från MAX på lunchen, riktigt gott och rejält med sting. Drack en vatten till.

Hetstempopendlade hem. Fick ihop lite drygt 32 minuter med ett snitt på 88% av max. Hämtade upp Ebbah på väg till Fridas dagis. Iförd cykelkläderna, till allas förtjusning.

Ebbah går hem med Frida och jag cyklar hem med Ebbahs cykel. Succé!

Frida, Ebbah och jag åkte buss till Borlänge och mitt jobb för att hämta hem bilen. Äventyr!

Ebbah älskar att åka till mitt jobb för där finns varm choklad i en maskin.

Ah, vi kom hem strax före åtta och då fick Frida gå lägga sig. Ebbah fick sedan vakta en sovande Frida medans jag hämtade Emily från dansen och nu är vi hemma. Så skönt! Har skramlat ihop nästan 18.000 steg idag och då är jag ändå ingen löpare. Då förstår ni kanske att jag varit aktiv?

Apropå tandläkaren i morse å så där. Ni vet kanske om att jag haft lite otur vid mina senaste tandläkarbesök (eller så är det tandvården där jag går som har otur..?). Idag lyckades tandläkaren bedöva mig på fel sida av munnen, så då fick jag bedövning på bägge sidorna. Topp!
Företagshälsan gick bra. Jag är ju hälsosam. Finns på papper om ni inte tror mig. Det enda är väl att jag ser dåligt då förstås. Sen så fick jag även denna gång ett dåligt värde på Åstrand-testet. 54 i testvärde?! Hade rätt dåligt förra gången jag var där också även om jag inte minns hur dåligt det var. 54 i sig är ju väldigt bra, för min ålder osv. Men jag vet ju att mitt testvärde borde ligga någonstans kring 70, så då blir ju 54 dåligt i jämförelse.

Tempopendlingen idag gick till som så att jag först körde förbi en massa korsningar och över en järnvägsövergång innan jag drog igång och sedan så slog jag av på tempot när jag närmade mig Falun. Det tog alltså inte lite drygt 32 minuter från dörr till dörr, om någon nu trodde att jag var så snabb. Om jag får ihop 16 minuter träning till innan söndag så kommer april 2016 att innehålla mer träningstid än någon månad under 2015. Välbehövligt och precis den extra boost jag behöver inför säsongsstarten!

Nu ska jag få Ebbah i säng, packa upp en massa väskor och påsar och sånt där. Sedan städa köket som borde ha städats igår eftersom det inte städades i förrgår. Ja, ni fattar... Vi hörs imorgon igen, hoj!

2 kommentarer:

  1. Kul med alla bilder, uppskattats :-)
    Bra jobbat :-)

    SvaraRadera
  2. Jag har exakt samma erfarenhet av Åstrandtest på hälsokontroller, värdet blir bra mycket lägre än vad det "borde" vara. Testledaren brukar vara imponerad men själv gråter man en skvätt inombords...

    SvaraRadera