Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-04-29

April - den bästa träningsmånaden på länge

Kul? Knappast!

Alltså jag är verkligen så färdig med det där testcyklandet för den här säsongen. Fixar det inte mer. Men, ibland är det ju det enda som passar och då får jag bita ihop en stund. Igår blev det 27 minuter och 43 sekunder på testcykeln, varav 19 minuter väldigt hårt. Trött skalle och slitna ben är väl livet på en pinne det.

Men, lite träning är ibland (väldigt ofta) bättre än ingen träning och dom där minuterna gjorde att jag just nu ligger på 2614 tränade minuter under april 2016. Så mycket har jag inte tränat under en månad sedan september 2012. I september 2012 så cyklade jag ett varv runt Dalarna på 23 timmar, så det förklarar varför jag tränade så mycket den månaden. Då fick jag ihop 2986 minuter. Men bortser man från den rundan så blir april 2016 den månad jag tränat mest sedan jag började logga all min träning på Garmin Connect i december 2010. Det här behövde jag verkligen efter en träningsvinter som inte varit dålig, men inte heller så bra som jag hoppats på.

Nu så ska jag faktiskt ut och samla fler träningsminuter, vi hörs lite senare. Ha en härlig fredag!

1 kommentar:

  1. Bra att få till en sån månad nu, bara slutspurten kvar nu innan säsongen drar igång!

    SvaraRadera