Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-04-09

90 minuter @ 332 watt

Tjena!

Idag kom jag ut och cyklade. Dagtid dessutom! För att ändå klämma in en skvätt idioti så körde jag fem varv runt sjön där vi bor; Varpan. Det blev fem långa intervaller med några minuters vila mellan. Om vi avrundar lite så tog intervallerna 18 minuter styck och om vi gör en överslagsräkning så hamnar vi kring 330 watt i snitt på intervallerna. Skitbra och mycket hårdare än jag tänkt mig.

Hade ju trott att jag skulle cykla ensam men fick sällskap under dom tre första av dom fem varven och då blev jag ju lite extra peppad och tog i en smula mer än jag kanske planerat. I tredje intervallen så började jag känna att benen blivit slitna. Den fjärde var rätt plågsam, men då körde jag på den intensitet som jag tänkt mig från början, så det gick ändå helt okej och tar man sig bara igenom den näst sista så är det bara den sista kvar. I sista intervallen så började det regna/hagla efter typ 9-10 minuter vilket inte riktigt hjälpte mina stela och stumma ben. Blev min sämsta intervall men det var ju ändå ett skitbra pass. Jag menar, när hade jag 90 minuter intervall-tid senast? Dessutom med bra effektsiffror.

Skitkul!

Jag, Jimmy och Marcus.

Marcus var med mig på varv två och gick med runt då och då. Han laddade för race imorgon och verkade stark i vanlig ordning. Jag blev lite avundsjuk och tävlingssugen faktiskt. Snart så... Att Marcus var med och gick runt gjorde mig ju bara mer pepp och trots att jag fick sitta lite på rulle så blev det högst snitteffekt på det varvet (347 watt).

Ny toppnotering på klockans beräknade VO2max också. Den mäter ju på 20 min och mina intervaller idag var ju som längst drygt 18, dessutom maxade jag ingen av tjugorna, så det finns lite mer att hämta. Hade bra stöttning av familjen idag som hejade på vid vägkanten och när jag kom hem så hade Ebbah skrivit heja pappa på källartrappen. Naaaw!

Det syns ju på kadensen att benen var lite segare från intervall tre.

Skitbra pass. Mycket tid i hög intensitet och bra siffror. Behövde också den här träningstiden då jag fick ihop över två timmar. Att köra halvtimmespass på Monarken är visserligen bra det med, men det här blir ju någonting annat. När jag satt på min pall i cykelkällar'n och skulle ta av skorna så fick jag krampkänningar. Både för höger sko och den vänstra...

All data från passet kan ni hitta här:

1 kommentar:

  1. Stefan Augustsson9 april 2016 kl. 21:24

    Kul att se dina siffror på allt möjligt och sen se hur långt efter man ligger. Ärligt talat så är det kul på riktigt. Jag drar nytta av det i min egen träning som dock ligger på en helt annan nivå. ➗ med 3 brukar funka fint =)

    SvaraRadera