Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-04-03

3 timmar perskryddad distans

Tjena!

Det blev en distanstur idag och det var ju riktigt bra för skallen att det blev så. Körde lite drygt tre timmar och kryddade distanspasset med lite högkadensövningar (toppade 172 rpm), en trettiosekundersrökare och en trettiominutare. En riktigt cykelsoppa alltså.

Lyckades faktiskt ta nytt personbästa på mina trettio sekunder max där jag snittade 918 watt! Förra rekordet var 882 watt.

Såg Tussilago för första gången i år, härliga tider!

Mumsade på lite marsipan från Anthon Berg.

Redo för 30 härliga minuter plåga.

Ansträngd.

Nya siffror att titta på. För att få ett beräknat VO2max så krävs att man kör minst 20 minuter med effektmätare (helst max då om man vill ha bra siffror). Tidigare så har det inte gått att få data från effektmätaren på två enheter samtidigt, så jag har alltid valt att ha effektdatan i min cykeldator. Men sedan en tid tillbaka så kan man alltså nu ha effektdata i både datorn och klockan samtidigt. Superkul!

Min trettiominutare gick faktiskt också väldigt bra och jag fick till ett snitt på hela 340 watt. Tidigare år när jag har kört långa intervaller (15-20 minuter) ute så har 320+ varit ett bra riktmärke för en lyckad intervall. Så det här var ju riktigt jäkla bra alltså! Efter 20 minuter så hade jag 332 watt och avslutade sista tio med 358 watt. Snittpulsen blev faktiskt inte så anmärkningsvärd utan landade på 87.5% av max. Ganska kontrollerat och bra alltså.

Hoppas det här innebar slutet på den där bromsande känslan i benen.

Efter träningen så åt jag lite med Filip och sedan så satte vi oss i bastun en stund. Härligt varm och mosig nu alltså. Bra avslut på veckan!

Här hittar ni all data från dagens pass:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar