Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-04-10

3 timmar med 30 minuter tröskel

Tjena!

Tre timmar distans med mycket sol och en hel del moln fick avrunda denna träningsvecka. Träningsveckan i sin helhet blev väl kanske inte riktigt vad jag hoppats på, men den avslutades ju på ett bra vis i alla fall med fem timmar denna helg varav två av dom timmarna med över 330 watt i snitt. Hade rätt risiga ben idag, men det var väl kanske inte helt oväntat efter gårdagens slaktpass.

Precis som i några andra distanspass denna senvinter/vår så körde jag 30 minuter hårt på slutet av distanspasset. Pulsmätningen slutade av någon anledning att fungera bra under dom där 30 minuterna. Vanligtvis när sådant händer blir jag ju hur störd som helst, men nu hade jag ju effektmätaren kvar så jag kunde köra på effekt istället. Skönt att kunna ha det så, 336 watt blev snittet under dom där 30 minuterna och tio sekunderna.

Ni som spänt följer bloggen för att läsa sömnrapporten så kan jag tyvärr meddela att det blev en dålig vecka med ett snitt på 5:45. Men nu väntar en ny vecka med nya möjligheter.

För er som vill hålla koll på landsvägsresultaten så har årets första svenska tävling avgjorts idag. Det blev till slut soloseger av svenska mästaren Alexander Gingsjö före evigt gamle Joakim Åleheim. Joakim blev ändå inte bäst i familjen då det blev två segrar i ungdomsklasserna för familjen Åleheim också. Här hittar ni fullständiga resultat från Östgötaloppet 2016.

Passdata från min runda idag:

5 kommentarer:

  1. Själv orkade jag med 2h i snigelfart, är slut som artist... Blir alltid sugen på lvg när man ser att dom kommer igång, synd man inte är 20 och orkar köra allt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, du håller ju högre fart med MTB på grusväg än jag gör på asfalt med racern... :) Jag kände igår när jag körde intervallerna att jag fan borde åka ner och tävla. Så himla sugen.

      Radera
  2. Tror det blir att investera i en lvgcykel, vill testa nån gång :-)

    SvaraRadera
  3. Du verkar ha bra koll på watt. Jag har aldrig kört med wattmätare så jag har ingen aning hur mkt man presterar. Igår gjorde jag årets racerpremiär. 100km solo. Dryga 31 i snitt på en platt runda. 600hm. Jag väger 72kg. Vad tror du på ett ungefär man har för snittwatt på en sån tur?

    SvaraRadera