Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-03-07

Skönt att få vara lite klen igen

Tjena!

Tidig morgon igen, men vad gör man inte för att få tjäna lite pengar?

Igår så tränade jag igen efter magsjukeuppehållet. Förstod väl att jag inte skulle ha någon toppfysik, men kände mig mer vrak än jag hade kanske hade trott på förhand. Med tanke på att jag inte varit så där sjuksvag på tio år som jag var under magsjukan så är det kanske inte så konstigt att jag var lite klen i cyklingen igår. Hade ju annars influensa och elände i december men då kunde jag ju ändå vara människa om dagarna även om jag inte tränade. Men den där magsjukan jag hade nu var ju rena knock outen. Jag orkade ju faktiskt nästan ingenting och hade över 40 graders feber.
Men det känns ändå inte okej att jag var så klen igår. Jag hade ju ändå två dagar där jag hade ätit bra så jag hoppades ärligt talat att det skulle kännas lite lättare.

Kanske bara var så att jag fått en släng av latmasken efter två vilodagar...

Jag började med att köra 20 minuter på 275 watt och det överlevde jag ju utan större besvär. Sedan tänkte jag att jag skulle höja upp till 300 watt för att känna på hur det känns, men efter sex minuter så stängde jag av. Det var ju inte alls kul och flåset var långt ifrån bra. Passet i sin helhet kan ni granska här: https://connect.garmin.com/modern/activity/1075750599

Jag biter i det sura äpplet och väntar några dagar med fantastiska träningsresultat helt enkelt. Idag ska jag ju i alla fall få cykla hem från jobbet. Bara en sådan sak att se fram emot! I plus en grad och snöblandat regn om jag ska tro väderprognosen. Vilken fest! Någon som vill göra mig sällskap? Ingen?! Tänkte väl det...


Allt var ju faktiskt inte katastrof med slutet på veckan som var. Tack vare magsjukan så sov jag ju riktigt mycket där en natt och efterföljande två nätter så sov faktiskt Frida igenom hela nätterna så det blev äntligen igen ett snitt på över sju timmar per natt under förra veckan. Det var efterlängtat. I natt gick det dock sämre...

3 kommentarer:

  1. Vad mäter du sömnen med?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mäter den med min Forerunner 920XT. Fungerar bra, även om jag ibland behöver justera insomningstiden manuellt.

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera