Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-03-06

En härlig sportsöndag

Tjena!

Väldigt lite egen aktivitet här idag, men så mycket sport jag ändå hunnit med. Först blev det ju drygt fyra timmar med Vasaloppet. Rätt tråkig tävling ändå för oss TV-tittare där tigerduon stod för dagens spänning. Frida somnade strax efter Eldris när det stod klart att de båda skulle bli inhämtade och klungspurt väntade...

Efter Vasaloppet så skarvade jag vidare med Paris-Nice där Tobias Ludvigsson tog en finfin 13:e plats i prologen!

1. AUS MATTHEWS Michael 61 ORICA GREENEDGE 07' 39''
2. NED DUMOULIN Tom 121 TEAM GIANT-ALPECIN 07' 40'' + 00' 01''
3. NZL BEVIN Patrick 142 CANNONDALE 07' 41'' + 00' 02''
4. ESP HERRADA Jesús 104 MOVISTAR TEAM 07' 45'' + 00' 06''
5. ESP IZAGUIRRE Ion 101 MOVISTAR TEAM 07' 45'' + 00' 06''
6. NED WESTRA Lieuwe 118 ASTANA PRO TEAM 07' 46'' + 00' 07''
7. GBR THOMAS Geraint 31 TEAM SKY 07' 46'' + 00' 07''
8. BEL DEVENYNS Dries 194 IAM CYCLING 07' 47'' + 00' 08''
9. FRA CHAVANEL Sylvain 161 DIRECT ENERGIE 07' 48'' + 00' 09''
10. FRA COPPEL Jérôme 191 IAM CYCLING 07' 48'' + 00' 09''
11. AUS PORTE Richie 1 BMC RACING TEAM 07' 49'' + 00' 10''
12. ITA FELLINE Fabio 155 TREK - SEGAFREDO 07' 52'' + 00' 13''
13. SWE LUDVIGSSON Tobias 126 TEAM GIANT-ALPECIN 07' 52'' + 00' 13''
14. NED KELDERMAN Wilco 181 TEAM LOTTO NL - JUMBO 07' 52'' + 00' 13''
15. BEL VANMARCKE Sep 188 TEAM LOTTO NL - JUMBO 07' 53'' + 00' 14''

Kort därefter så var det ju dags för Västflanderns 3-dagars som bjöd på hårt race och intressant taktiskt åkning där bland annat Cofidis stod för en lite halvmärklig (men väldigt intressant!) manöver då man attackerade med tre man när det var dryga milen kvar och tätgruppen hade en lucka på över minuten. De första två Cofidis-cyklisterna brände liksom sig själva genom stenhård körning och sedan var det upp till den tredje cyklisten (Florian Senechal) att "förvalta läget". I ingenmansland mellan tätgruppen och den lite större andraklungan. Dessutom med en Lotto-Soudal-cyklist i släptåg (Jelle Wallays), som hade två lagkamrater i den sju man stora tätgruppen...
Tätgruppen...

Så för att runda av sportsöndagen så har jag fått tycka synd om Leksands IF som förlorade stort mot Timrå IK. Varför, liksom?! Speciellt nu när varken Oskarshamn eller Mora riktigt kunde komma överens om vilket lag som skulle koppla ett fast grepp om kvalserien genom en seger på full tid utan lät det gå till straffar där Mora vann. Två poäng till Mora alltså som nu toppar en jämn "slutspelsserie" där även Karlskoga försökte hjälpa Leksand idag genom att vinna klart mot Almtuna. Ibland hjälper det inte hur mycket hjälp man än får av andra, man måste ju göra jobbet själv också...

Ja, det var väl ungefär det jag hade att skriva om nu i kväll. Igår kände jag mig frisk. Fysiskt menar jag givetvis. Tänkte väl en hel del på träning då eftersom jag var fruktansvärt sugen, men min kära fru lyckades väl agera sunt förnuft åt mig så jag vilade istället. Men idag! Idag är det dags för träning. Eller ikväll då. För nu har barnen precis gått och lagt sig så nu tänkte jag gå ner i källaren. Det blir dock inget stenhårt utan jag ska verkligen gå in för att hålla igen.
Trots att jag avskyr sånt och trots att min filosofi annars är "om man är frisk så är man frisk och då kan man träna hårt".

Hittade detta sammandrag från gårdagens damtävling i Strade Bianche också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar