Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-03-20

Ansöker härmed om dispens


Alltså när jag bestämde mig för att coacha någon frivillig så skrev jag följande:
"Förhoppningsvis så är det någon som hör av sig innan veckan är slut, för då stänger jag "anmälan" (20:e mars kl.23.59). Därefter har jag förhoppningsvis en kandidat. Om flera hör av sig så får du ett svar under måndagen (21:a mars) angående om du blev utvald denna gång eller ej."

Nu ska jag vara riktigt ärlig med er (som jag alltid brukar vara!), jag trodde faktiskt att jag skulle få in fler än en intresserad. Ni är ju ändå en ganska stor skara som läser denna blogg varje dag så några borde ju vara intresserade, även om jag inte har coachat någon tidigare. Jag tänkte nog att det kunde bli ett tiotal.
Nu när deadline närmar sig för "ansökan" så har åttioåtta (88!) personer hört av sig om coachningen och det är anledningen till att jag ansöker om dispens hos er. Jag kommer nämligen inte att fixa att gå igenom alla mejl, välja ut någon kandidat och svara alla under morgondagen. Hoppas att ni har överseende med detta.

När det började rasa in mejl tidigare i veckan så insåg jag också vilket unikt tillfälle jag får i och med detta. Andra som jobbar som coacher/tränare får ju bara träna de som hör av sig och vill betala för tjänsten. Man lär väl ta dom kunder man får, helt enkelt.
Jag får nu faktiskt välja fritt vem jag vill jobba med, bland 88 kandidater. Det känns verkligen som ett privilegium detta och jag hoppas kunna ta till vara på det på bästa vis.

Så, jag hör troligtvis inte av mig imorgon.
Kanske.
Men troligtvis inte.
Mer troligt är det nog att jag hör av mig under tisdagen, eller senast på onsdag.

1 kommentar:

  1. Kan knappt bärga mig! Spännande ju (även om jag själv inte ansökt, hoppet är ute etc.) ;)

    SvaraRadera