Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-01-03

Vit Kränkt Cyklist och AXA Skimarathon

Hej!

I min jakt på intressant cykelinnehåll på YouTube (tipsa mig om allt bra cykelrelaterat på YouTube, gärna vloggar!) så snubblade jag över denna video igår. Stor igenkänningsfaktor och det är ju inte lite tråkigt att det ska behöva vara så:
Clara Henry är en av de allra största svenskarna på YouTube, kanske den största som pratar svenska i sina videos och hon har ca: 370.000 följare (Jag har 447!).

Här hemma i Falun så snöar det, stora snöflingor som sakta faller ner mot marken.

Idag så körs AXA Skimarathon på Lugnets Riksskidstadion, AXA Skimarathon är också den första deltävlingen i skidornas Långloppscup. Eftersom vi inte har så mycket snö så kommer de att köra sju varv på en bana för att få ihop sina 42 kilometer. Jag hoppas för tävlingens skull att det slutar snöa, brukar ju bli bättre skidtävlingar då. Har läst att banan är tuff för att vara ett långlopp och så blir det väl när man arrangerar något på Lugnet, det är ju inte direkt platt. Start klockan elva idag och jag har en liten tanke om att släpa med mig en massa barn dit för att se på skidtävling featuring Adam Steen, Jonatan Steen, Christofer Stevenson, Erik Wickström och en massa andra stars. För barnens del så känner de nog bara igen Adam dock. Men det skulle vara lite kul, skulle jag tycka i alla fall.
Nu är dock klockan typ tio och alla barn har inte ens klivit upp ur sängarna, så det ser väl inte jätteljust ut för vår långloppsåskådarpremiär. Dessutom så envisas Filip med att ha en hockeyträning i slutet av loppet, så vi kan ändå inte se allt och så vidare...

Nåväl, det där var ju lite om att det snöar och pågår en stor skidtävling på Lugnet här i Falun idag. För min helt egoistiska del så skulle det ju vara himla gött med ett sista cykelpass denna vecka. Om det blir av så blir det i eftermiddagens mörker för frugan har och ska jobba natt.

Nu lär jag nog göra mig själv i ordning för dagen i alla fall, så att det blir någon ordning på torpet.

1 kommentar: