Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-01-19

Tandläkarbesök idag

Hej legender!

En ny dag är igång och jag hoppas att ni också är det. Här hemma så har jag hunnit med att äta frukost, skjutsa barnen till skolorna och även gett Frida frukost. Dags för ett litet blogginlägg nu innan resten av dagen tar vid.

Idag ska jag bland annat till tandläkaren. Fick ju fruktansvärt ont i tanden för ett långt tag sedan, fick en "akuttid" hos tandläkaren där de borrade ur och gjorde en tillfällig lagning (minns inte ens varför man inte lagade ordentligt på en gång...?!). Så idag ska jag dit, ta bort den tillfälliga lagningen och sätta dit en riktig lagning istället. Ser väl inte fram emot det direkt. Dessutom så lär jag lämna Frida med min mamma och sedan kanske jag blir sen till barnens skola för att hämta dem efteråt. Men vi får se, det kanske går snabbt och bra. Det viktiga är att jag får min skittand lagad.

Ronya ska på möte i eftermiddag, därför kan inte hon ta Frida när jag ska till tandläkaren. Sedan ska hon jobba natt på det, men det har ju inget med mitt tandläkarbesök att göra...

Igår så skulle jag ju redigera videon som jag ska lägga ut på YouTube idag. Har filmat från mina testcykelpass med min kompaktkamera och igår visade det sig att filformatet och mitt redigeringsprogram inte vill snacka med varandra. Det blir alltså en lite större utmaning än jag hoppats på med veckans video. Hade en reservplan också som inte heller tycks fungera för mig. Så, det är väl dags att slita av mig det lilla hår jag har kvar och hitta ett redigeringsprogram som sväljer fler filformat. Det är väl dags nu, nu när jag är proffs på video (not!).
Tips på bra och enkla videoredigeringsprogram?

Lyxade till det med jordgubbssylt i morse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar