Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-01-13

Say watt?!

Hej cykelvänner!

Igår (eller i natt då...) så körde jag ettor igen. Tio stycken enminutsintervaller med två minuters vila mellan varje. Det kändes verkligen skit och jag upplevde verkligen att jag var klen. Inte så kul.
Tänkte att det berodde på den sena tiden på dygnet och att jag var trött...

När jag så analyserade passet efteråt för att se hur klen och kass jag är och hur långt jag har kvar innan jag kan börja känna att jag är med i matchen igen så såg jag något väldigt överraskande. Jag var bara EN watt i snitt ifrån mitt personbästa på 10x1 minut. Jag är så jäkla stark och grym alltså. Megastark. Glöm inte det!

Om man tittar på hur jag presterar över en minut jämfört med hur jag presterar över 20 minuter så är jag betydligt bättre på längre arbetsinsatser. Därför försöker jag jobba med kortare och mer högintensiva insatser för att förbättra mig även där.
Mmmm, pulskurva.

Jag körde dom fem första intervallerna på känsla och struntade i kadens, watt och sådant där. Efteråt kunde jag konstatera att det skiljer 55 watt mellan intervallen med högst (1:a intervallen) respektive lägst (9:e) effekt. Fint att köra över sin förmåga så man blir sådär äckligt stum.

Trött som en gris även idag, men lyckades fulsova 20 minuter i samband med Fridas vila tidigare idag. I kväll så SKA jag lägga mig i bra tid, så nu vet ni det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar