Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-01-02

Road less traveled

Hej, kära Bloggläsare! 

Nu har jag cyklat med Jens och det blev mycket riktigt en hel del stigcykling vilket givetvis var kul. Efter #Festive500-cyklingen så hade jag lite väl mycket luft i däcken för att det skulle gå jättesmidigt men det gjorde ju inget när det bara gick ut på att jönsa runt i skogen. Jens och jag är ganska jämnstarka vilket är kul och vi kan sporra och hetsa varandra en hel del. Jag försöker också ta lite ansvar för att få ut honom på lite cykling då och då så han kan åka skitfort på tävlingarna i sommar. 

Så länge som vi har så här pass lite snö så är det bara nyttigt att hålla igång stigcyklingen. Snart blir det några månader utan cykelbara stigar och då kan jag köra annat.
Körde på ett fruset spår under snön, snurrade runt ett halvt varv men fick ur ena foten och kunde hålla mig på benen.

Mötte upp Jens och vi tog oss genast in i skogen där vi började med ett varv på Blå spåret runt Stångtjärn.

När vi lekt färdigt på Blå spåret så tog vi oss ut till Källslätten.

Vi hann med att provcykla Tansens is också, sjön ligger vid Grycksbo där Jens bor.

När jag hade tackat Jens för sällskapet så körde jag första delen på Törnbergs väg och tog sedan grusvägen via Haghed hemåt. Fick ihop lite drygt tre och en halv timme, effektiv tid, som ni kan se här nedan:

1 kommentar:

  1. "...and that has made all the difference"
    Kom att tänka på min favoritdikt av Robert Frost, The Road Not Taken - om hur han står med sin lilla häst i ett vägskäl och funderar över vägval och till slut väljer "the one less travelled by". Jag sparar analysen men konstnärssjälar och cyklister har en del gemensamt! Mvh, off topic :)

    SvaraRadera