Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-01-15

Lyxade till det lite och fixade biffen

God morgon mina mandelflarn!

Ny dag, nytt träningspass att blogga om. Ni gillar väl det, hoppas jag? Annars skulle ni ju inte läsa här, så jag antar väl att ni finner det intressant på något vis och jag fortsätter därför nöta på i samma anda. 

När jag grävde igenom garderoben för att hitta en outfit att träna i så fann jag oanvända strumpor och tänkte att jag skulle lyxa till det lite och inte bara köra i smutsvita grejer. Tog därför fram ett par cykelbyxor som jag bara använt ett par gånger också. Kompletterade med mina nya Northwave-skor och kände mig plötsligt helfräsch!

Ibland behöver man lyxa till det lite i vardagslunket.

Planen igår var att köra tolv stycken lågkadensfyror. Gjorde det också och förde lite mentala anteckningar:
- Tolv fyror är väldigt många fyror. Kan faktiskt inte minnas att jag kört så många, ska i sådana fall vara väldigt många år sedan.
- 55 i kadens är långsamt.
- Musikvolymen ökade för varje intervall som gick.

Ja, alltså jag vet inte var jag ska börja eller sluta. Det var jättejobbigt såklart. Kändes ändå helt okej och pulsen var också den helt okej. Upp till tröskel och nosade, men i den sista klämde jag till lite extra. Snitteffekten i intervallerna blev 346 watt och jämför jag med förra årets lågkadensfyror så körde jag 343 i januari och 355 i februari. Denna vinter har jag kört på 348 och 354 watt men både förra vintern och denna vinter så har jag kört åtta intervaller, igår var det tolv. Tolv är
fler än åtta.
Men om jag ska bli lite bättre än jag var förra året så lär jag väl pressa mig lite extra också.

Fick ner temperaturen till 9.7° i slutet av passet också. Det var på gränsen till kallt det med bar överkropp och stor fläkt. Men, med dörren på glänt och -24 utomhus så går det inte att undvika att det blir svalt i cykelrummet. Men, det gäller ju att hålla sig kall när man tränar och inte låta svetten flöda.

För er som vill grotta ner sig i min träning så ligger passet här: https://connect.garmin.com/modern/activity/1015042095

2 kommentarer: