Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-01-18

Distanz


Hej cykelvänner!

Som ni kanske förstår av rubriken samt bilderna ovan så kom jag ut på distans igår. Det var riktigt härligt att få komma ut, andas frisk luft och se lite omgivningar samtidigt som minuterna på träningsklockan tickade. Efter fem dagar på monarken så spelade det liksom ingen roll att energinivåerna var låga och benen stela när jag fick sträcka ut, sladda och trycka på lite i några backar.

Första halvan av passet gick tyngst. Benen var stela, hade knappt kraft att hålla mig rullande och började frysa om fötterna. Men efter lite energiintag så vände det. Jag fick bättre tryck, värmen kom tillbaka till tårna och det blev lite roligare igen. Tyckte faktiskt att jag stundtals hade riktigt bra tryck på slutet.

Hörrni. Den här hårda veckan blev ju nästan lite onödigt hård. En bidragande faktor var, som det brukar vara för mig, sömnen. Sov bara Knappa 42 timmar totalt under veckan vilket ger knappt sex timmar per natt i snitt. Sju timmar från mitt veckomål. Men denna vecka, då blir allt bra!

Lite drygt tolv träningstimmar blev det vilket för mig är väl godkänt. Nu går jag in i en lätt vecka igen och det behöver jag. Är skönt sliten i benen och vaggar fram som en gammal cowboy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar