Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-01-04

Comeback på testcykeln och Öijer Arena har fått en första spolning

Hej cykelvänner!

Körde testcykel idag igen för första gången sedan julafton. På en månad så har jag faktiskt bara kört två testcykelpass, tänk vad lite sjukdom och Rapha Festive 500 kan göra. Körde enminutsintervaller på 450 monarkwatt med en minut vila mellan varje intervall, dessutom i "kortbacke"-varianten där jag gasar extra mycket sista femton sekunderna i varje intervall. Tio stycken hann jag med innan jag var färdig.
Det kändes väl varken bra eller fantastiskt, men nu är jag igång igen med vanlig träning igen och någonstans måste man ju börja. Ser fram emot kommande pass denna vecka som förhoppningsvis tar mig tillbaka till nivån jag var på innan jag blev sjuk i början av december.

Ni har väl typ aldrig sett mitt cykelrum? Men ungefär den här utsikten har jag när jag kör testcykel.

Öijer Arena har ju fått ha en tillbakadragen roll denna vinter. Först på grund av värme och nu när  kylan slog till efter jul så var jag rätt så upptagen med att cykla, äta och skita. Men idag var det smällkallt igen så jag gick ut, rätade upp och byggde ut "sargen", hängde upp lite av presenningen där planen är som lägst och körde igång en första spolning. Kul att vara igång med isspolningen igen, får se hur många dagar det tar till isen går att använda.
Öijer Arena.

6 kommentarer:

  1. Vacker utsikt;-) älskar att åka skridskor :-) tänk om man hade en egen rink..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, den är sådär... Du får väl åka på någon sjö eller kommunal isbana?

      Radera
  2. Provade på 1minutare idag jag också, för första gången ska tilläggas. Är lite nyfiken på hur många kp och vilken kadens du kör på? Bara i ren jämförelse med mig själv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag var det fem kilos motstånd och 89-90 i kadens.

      Radera
  3. Vad är syftet med den typen av 1 minutersintervaller? Är det VO2max, eller anaerob produktions/toleransträning?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Försöker bli bättre på att trycka till när det redan är jobbigt.

      Radera