Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-12-25

Kompiskampen #2 -15/16

Yes!

Igår gav jag mig själv en julklapp och genomförde vintersäsongens andra Kompiskamptjuga. Jag gjorde ju två försök på en dag tidigare denna månad men då hade jag inte pulver nog att genomföra tjugo minuter all-in. Dagen efter blev jag sjuk.
Men nu är jag frisk igen och med få dagar kvar på månaden och en Festive 500 att genomföra så var jag mer eller mindre tvungen att genomföra Kompiskampens decembertjuga igår. God jul, Henrik!

För er som inte orkar läsa så mycket så kan jag konstatera att jag både är fetare och klenare än i november. Inte helt oväntat dock så här direkt efter ett långt sjukdomsuppehåll. Så, jag jämför inte med november, utan kikar på hur jag skötte mig i december förra året istället:
23:e december 2014: 300.8 watt, 72 kilo
24:e december 2015: 313.5 watt, 69.9 kilo

Shit så bra jag är, 12.7 watt starkare och 2.1 kilo lättare än i fjol!

Om jag ska vara lite neggo så krämade jag ur mig 338.4 watt och vägde 69.7 kilo i början av november 2015. Så, lite tyngre och typ 25 watt sämre blev jag på att vara sjuk/skadad i 17 dagar. Men igår så gjorde jag faktiskt ett tappert men misslyckat försök igår innan jag tog mig igenom på andra försöket. Mitt första försök igår tog 8:34 och då var jag helstum på 334.8 watt. Så bara att jag kunde ladda om och göra ett nytt försök som jag också genomförde är ju värt en klapp på axeln.


Det här innebär ju också att dag ett av åtta i Raphas Festive 500 gav ca: 0 kilometer. 500 kilometer kvar alltså att genomföra på sju dagar och idag lär det bli ungefär noll kilometer igen. Kämpa!

2 kommentarer:

  1. Imponerande lite tapp!!
    Jag brukar gå back MYCKET mer.
    Lär ju vara mindre än 25W dessutom, med tanke på första försöket just före.
    Du studsar ju tillbaka på nolltid, no probs.
    Grattis!
    //Martin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kändes som om jag fick anstränga mig lite mer, men å andra sidan så är ju benen fräscha efter så mycket vila.. Ja, jag borde kanske kunna ligga nära 320 om jag inte hade kört första försöket...

      Radera