Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-12-12

Jag kommer aldrig att bli frisk

Hej Cykelvänner!

Innan ni gör något annat, gå in här och klicka på play: http://cyclingtips.com.au/2015/12/thereabouts-2-is-now-live Det är filmen Thereabouts 2 som visas gratis i ett dygn ungefär. Borde ha stängts ner redan, men fungerar hos mig. Jag såg den i natt, skitbra.
Fyra svinduktiga cyklister som cyklar långt och pratar, inget märkvärdigt kanske. Men en riktigt trevlig rulle om man är cykelintresserad. Angus och Lachlan Morton som ligger bakom det här och gjorde Thereabouts 1 har nu med sig Cam Wurf och Taylor Phinney i en betydligt bättre produktion.
Ni kan läsa om cykeläventyret och kolla på en massa fina bilder från Thereabouts 2 här:
http://cyclingtips.com.au/2015/06/thereabouts-reprise/
Jag fattar dock inte riktigt grejen med att ha helt vanliga kläder på överkroppen? Det är väl kanske coolt...

Efter att jag hade sett tvåan så kollade jag på Thereabouts 1 också. Inte alls lika bra, men gillar man cykel så gillar man cykel.

Jag har fått ett sug efter dokumentärer och jagade runt lite igår. Funderade på att fråga på sociala medier om någon hade något tips. Jag gillar ju cykel, sport, personporträtt och natur. Tipsa mig! Hur som helst så tänkte jag ge upp det där och lägga mig när jag läste lite bloggar och hittade Thereabouts 2 hos En Vag Cyklist.

-----

Som rubriken antyder så är jag fortfarande inte frisk. Hade ju lite hopp om en cykeltur i helgen, men sedan blev det värre igen. Nu känns det en smula bättre idag än igår igen, så jag hoppas väl att det kanske går åt rätt håll igen nu då. Men inget trampande alls denna vecka alltså. Trist och tråkigt.

-----

Beställde för ett tag sedan en av Balint Hamvas bilder från när Sven Nys vann sin 50:e världscupseger. 10 bilder numrerades och signerades av Balint och jag fick hem nummer fem igår. Ska sitta som inspiration i cykelrummet, har jag tänkt.

Jag la ut den bilden på mitt Instagram-konto igår och taggade Balint's firmakonto Cyclephotos. En stund senare så började han följa mig! Kanske lite löjligt att bli glad över sånt, men han är kanske den bästa cross-fotografen som finns och också en av dom bästa cykelfotograferna så det kändes stort för mig i alla fall. Haha.

-----

Frostig morgon här i Falun och jag passade på att ta en mobilbild när jag ändå skulle ut för att släcka en lampa på garaget. Önskade så att jag hade en riktig kamera så jag kunde fota sönder all frost och lägga upp värsta bildbomben med frostiga bloggbilder här. Det kanske kommer. Kamerasuget har blivit stort igen, måste kanske sluta cykla och lägga pengarna på foto istället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar