Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-10-05

STRAVA-träning med två KOM

Hej cykelvänner!

Det blev lite mindre tid än jag hoppats på till cyklingen, så jag spanade in några STRAVA-segment vid Stångtjärn och sedan så brummade jag dit. Det blev både avslappnad njutningscykling och pangpangintervaller alltså.

Benen kändes skit direkt i början av passet, men när jag eldade på första gången så var den känslan som bortblåst och jag kunde trycka på bra. Fick med mig två KOM hem, ett stal jag från Hendrik Sjölund och ett från Fredrik Ericsson. Duktiga cyklister båda två och dom har säkert inte ens kört full fart på segmenten. En risk med att stjäla KOM av duktiga cyklister är att de kan ta tillbaka dom...

Idag testade jag ett vattentåligt och trådlöst headset som jag fått från Sony. I dessa SBH70 är ljudet riktigt bra och jag uppskattar verkligen att slippa ha en sladd till telefonen. Har använt dom ett tag nu, men för cykling var dom inte optimala då fartvinden hördes alldeles för mycket. Lugna turer i skogen funkar dom för, men inte grusvägar eller asfalt där det rullar lite snabbare. Jag brukar bara lyssna på musik när jag tränar inomhus ändå, så inget större bekymmer för mig.

Något annat som jag sällan gör är att cykla med väst. Men idag kändes väst helrätt, så jag slet bort lapparna från västen jag fick inför förra säsongen och tog på mig den idag.

Höstfärger vid Stångtjärn.

Pangat färdigt. Missade ett par varvtider dock. Men allt finns ju både på Garmin Connect och Strava, så jag har tränat!

Passet på Garmin Connect:

Passet på STRAVA:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar