Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-10-23

Långa Lugnet med heldämpad hoj

Hej!

Idag körde jag igenom Långa Lugnets bana med den där heldämpade Bianchin. Tänker väl inge ge någon djupare analys kring det här med heldämpat efter bara ett pass, men det kändes långsammare än det gick. Tog mig igenom hela (utom snurrandet på stadion) på ungefär tre och tio och blev lite trött också.

Precis som alltid när jag har en ny cykel så plockade jag med mig en gaffelpump i ryggfickan. Det är ju ett tips till er också, man vill ju ha en cykel som gör det man förväntar sig av den och att justera dämpningen kan göra underverk med en cykel. Se bara till att hålla koll på vad som är max tillåtna trycket i dämparen, sedan är det bara att experimentera sig fram till det som passar dig. Stannade faktiskt tre gånger idag och justerade trycket i bakdämparen.

Jag cyklar ju sällan på Lugnet, men vill ju gärna ha lite omväxling på mina rundor och Långa Lugnet är ju alltid trevligt. Banan var faktiskt ungefär lika blöt/torr nu som den var i slutet av maj så det gick riktigt bra att cykla överallt.

Än så länge så tycker jag att heldämpat gör mest nytta i kurvor, där det går snabbt och jag skulle vilja kunna låsa bara bakdämparen ibland. Cykeln vägde för övrigt 11.48 kilo utan pedaler.

Nu börjar det väl dra ihop sig till läggdags hörrni?!

1 kommentar: